شناسهٔ خبر: 134801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت دو راه روستایی بندرترکمن و گمیشان درحال اجراست

گلستان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ترکمن و گمیشان از اجرای روکش آسفالت دو راه روستایی بصیرآباد - پنج پیکر و محور بند بصیرآباد به سیمین شهر در حال حاضر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، بهمن گرگانی گفت: راه روستایی بصیرآباد به پنج پیکر بطول ۶ کیلومتر و راه روستایی بند بصیرآباد به سیمین شهر بطول ۳ کیلومتر در سال های گذشته به صورت خاکی و راه شنی شوسه بودند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری های اداره کل و از محل اعتبارات استانی و ملی این دو راه روستایی هم اینک در حال اجرای روکش آسفالت هستند، اظهارداشت: محور پنج پیکر به بصیرآباد یکی از پروژه های مصوب سفر ریاست محترم جمهوری به استان در سال ۱۴۰۰ بوده که بدلیل واقع شدن در حد فاصل شهرستانهای گمیشان و ترکمن و نیز مسیر بازارچه پارچه پنج پیکر به لحاظ تردد دارای اهمیت بسزایی است.

گرگانی، محور بصیرآباد به سیمین شهر را بدلیل اتصال شهر سیمین شهر به بصیرآباد و خواجه نفس و سایر روستاهای بهره مند و کوتاه شدن طول مسیر تردد کاربران جاده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست.

وی،تعداد خانوارهای استفاده کننده از این راه را در این دو روستاها ۱۵۰۰ خانوار و با حدود جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر بیان کرد.

شهرستان های ترکمن و گمیشان دارای یک اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند که وظیفه نگهداری ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی را عهده دار است.