شناسهٔ خبر: 13483 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

اجرای مسکن مهر در بافت فرسوده می‌توانست کارساز باشد / اقدامات دولت نهم و دهم برای نوسازی بافت‌های فرسوده موثر نبود

 ایرج عبدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت همکاری دولت و شهرداری برای رسیدگی به وضعیت بافت‌های فرسوده، گفت: دولت و شهرداری باید با ارائه بسته‌های تشویقی مناسب شهروندان را در بهسازی و نوسازی بافت فرسوده ترغیب کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایرج عبدی، درباره وضعیت نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرها، گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور روی محورهای زلزله خیز نوسازی بافت‌های فرسوده از جمله ضرورت‌های است که باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوان وضعیت نامناسب ساختمان‌های قدیمی و فرسوده را سامان داد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده برای توسعه شهری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، به خانه ملت گفت: علاوه بر بافت‌های فرسوده در محدوده شهرها، بخشی از بافت‌ فرسوده در حواشی شهرها قرار گرفته‌اند که نوسازی آنها برای توسعه شهری یک ضرورت است.

وی افزود: مداخلات شهرداری و دولت برای اینکه بتوان بافت‌های فرسوده شهری را در زمان مشخصی بهسازی ونوسازی کرد کافی نبوده و به نظر می‌رسد باید با ارائه بسته‌های تشویقی مناسب بین شهروندان ایجاد رغبت کرد؛ واقعیت آن است که دولت و شهرداری باید امتیازهای بیشتری برای این منظور ارائه کنند به شکلی که دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و شهرداری با کاهش عوارض شهری می‌توانند بافت‌های فرسوده را مدیریت کنند.

عبدی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در حواشی شهرها، گفت: این طرح می‌توانست با تدابیر سازنده در داخل شهرها و در محدوده های فرسوده ساخته شود اما دولت قبل از این فرصت استفاده نکرد، در واقع اقدامات دولت نهم و دهم برای نوسازی بافت های فرسوده موثر واقع نشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: برخی از شهرها به کلی بافت فرسوده هستند اما دراین مناطق هنوز فعالیت چشمگیری انجام نگرفته این در حالی است که مدیریت دولت و شهرداری به نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده سرعت می بخشد اما مداخله هر دو به شکل امروزی کارساز نبوده و نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت و شهرداری نه در اقدامات موازی بلکه در طول یکدیگر باید شرایط نوسازی بافت‌های فرسوده را فراهم سازند.

نظر شما