شناسهٔ خبر: 134840 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۷۰ کیلومتر خط کشی در سطح محورهای حوزه استحفاظی شهرستان بیرجند

خط کشی خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند از اجرای ۷۰ کیلومتر خط کشی از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح محورهای تحت پوشش این اداره خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد خیری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند گفت: به منظور افزایش هر چه بیشتر ایمنی محورها، عملیات اجرای خط کشی در دستور کار قرار گرفته به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون خط کشی ۷۰ کیلومتر از راه‌های تحت پوشش این اداره اجرایی شد.

وی افزود: افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل در رفت و آمد و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی از اهداف اجرای طرح خط کشی جاده‌ها است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بیرجند ادامه داد: در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط، کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط‌کشی راه‌های ارتباطی تحت‌پوشش به طور ویژه انجام پذیرفت.

خیری یادآور شد: حوادث جاده‌ای همواره یکی از دغدغه‌های نگران‌کننده در طول راهها بوده که امیدواریم با ارتقای ضریب ایمنی محورها شاهد کاهش جدی تلفات و خسارات رانندگی باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بر حسب اولویت وترافیک محورها بحث ایمن سازی راههای ارتباطی تحت پوشش این اداره باتوجه به اعتبارات و میزان تخصیص ابلاغی در سال جاری با جدیّت پیگیری و اقدامات لازم انجام خواهد شد.