شناسهٔ خبر: 134868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان:

راه اندازی باسکول محور کش کنارگذر غرب اصفهان

راه اندازي باسكول محور كش كنارگذر غرب اصفهان رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از تکمیل و راه اندازی باسکول محور کش کنارگذر غرب اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: در ابتدای خرداد ماه سال جاری باسکول محور کش پاسگاه کنار گذر غرب اصفهان با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان راه اندازی و به بهره برداری رسید.

معید ذهبیون افزود: کنارگذر غرب اصفهان یا آزادراه شهید کاظمی از جمله راه های شریانی استان بوده و بار کارخانه های بزرگی همچون فولاد مبارکه و ذوب آهن و همچنین بار معدنی بسیاری از معادن غرب شهر اصفهان از آن عبور کرده و به سایر نقاط کشور جابجا می شود.

وی بیان کرد: از این رو کنترل اضافه تناژ وسایل باری در این محور به عنوان یک گلوگاه مهم حمل بار لازم و ضروری می بود و عملیات احداث باسکول پلیس راه کنارگذر غرب در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ کلید خورد و در ابتدای خرداد ماه توسط پیمانکار تکمیل و تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گردید.

ذهبیون با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم این باسکول، امکان کنترل توزین محوری وسیله عبوری از آن است؛ عنوان کرد: بدین ترتیب نه تنها وزن کل وسیله قابل سنجش است و با مقدار مجاز کنترل می شود، بلکه وزن محور به محور وسیله نیز مورد سنجش و کنترل قرار می گیرد.

شایان ذکر است تردد میانگین ناوگان باری از این محور در سال در هر جهت در حدود ۴۵۰ هزار وسیله است.