شناسهٔ خبر: 134869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات بهسازی و آسفالت محور نرقشلاقی-زیوه در شهرستان بیله سوار:

عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت محور نرقشلاقی - زیوه در بیله‌سوار آغاز شد

آسفالت محورهای مواصلاتی استان همزمان با دور سوم سفر شهرستانی سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل به بیله‌سوار مغان ، عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت محور نرقشلاقی - زیوه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ، سیدحامد عاملی که در پنجمین سفر از دور سوم سفرهای شهرستانی به شهرستان مرزی بیله‌سوار سفر کرده است، در جریان آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: محور نرقشلاقی - زیوه برای اهالی منطقه یک راه مواصلاتی مهمی محسوب می‌شود که لازم است پیمانکار پروژه، عملیات اجرایی آن را بدون هیچ وقفه‌ای انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه راه ارتباطی ۶۸ روستا در شهرستان مرزی بیله‌سوار برقرار خواهد شدافزود:کل مسیر نرقشلاقی به زیوه ۳۵ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر از آن آسفالت شده و نیاز به بهسازی و اجرای یک لایه روکش آسفالت دارد و پنج کیلومتر باقی مانده هم شوسه است که باید زیرسازی و آسفالت شود.

استاندار اردبیل با توجه به وجود منطقه گردشگری گلی بلاغ و قطب کشاورزی بودن منطقه تصریح کرد: این مسیر قابلیت ارتقا به راه فرعی را دارد.

سید حامد عاملی اعتبار مورد نیاز برای بهسازی و روکش آسفالت موجود را ۷۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و خاطرنشان شد: اعتبار مورد نیاز برای زیرسازی و آسفالت پنجج کیلومتر باقی مانده نیز ۱۶۰میلیارد ریال است.

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از راه روستایی عزیز کندی- آج اشمه گفت :کل این مسیر ۳۰ کیلومتری نیاز به بهسازی و اجرای روکش آسفالت دارد که از سال گذشته ۳.۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام شده است.

وی ادامه داد:این مسیر با توجه به اجرای پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین و قطب کشاورزی بودن منطقه، قابلیت تبدیل به راه اصلی را دارد.

در این بازدید که نماینده مردم شهرستان های پارس آباد،بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی حضور داشت مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل نیز طول راه روستایی نرقشلاقی – زیوه را ۳۵  کیلومتربرشمرد و اظهار کرد: این مسیرراه شریانی بیله سوار  اردبیل را به راه شریانی اصلی پارس اباد اردبیل وصل می کند .

وثوقی رفت و آمد بیش از ۶۸ روستا وقشلاقات منطقه را از این جاده یادآور شدو تصریح کرد:با توجه به برف گیر بودن منطقه وهمچنین با عنایت به اینکه حمل ونقل تمامی محصولات کشاورزی از این جاده انجام می گیرداداره کل راهداری بر اساس وظایف ذاتی خود که نگهداری وانجام امورات مستمر راهداری است امسال جهت بهسازی وروکش اسفالت این مسیر با پیمانکار عقد قرار داد کرده است.

 وی ادامه داد:پیمانکارنیز با تمام قوت عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت مسیر را شروع کرده تا در اسرع وقت پروژه  برای استفاده مردم به سرانجام برسد.