شناسهٔ خبر: 134876 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی و شهرداران ۶۲ شهر مازندران برگزار می‌شود؛

برگزاری همایش بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در رامسر

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری همایش اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهرداران ۶۲ شهر در رامسر استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۴ خرداد ماه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، استاندار مازندران و شهرداران ۶۲ شهر این استان، همایش بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده به منظور تسریع در اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده در رامسر برگزار می‌شود.
محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری تاکید وزیر راه و شهرسازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده از شهرداران تمامی استان‌ها خواست تا نسبت به شناسایی و معرفی محلات بازآفرینی شهری تا پایان خردادماه اقدام کنند.
گفتنی است، نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرای بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از رویکردهایی است که دولت اتخاذ کرده است تا تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری که واجد امکانات لازم برای زندگی هستند رونق یابد و در این کار ضرورت دارد تا مشارکت مردم تقویت شود.
بر این اساس مقرر است تا سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن نوسازی شود و به همین منظور انتظار می‌رود استانها نسبت به اجرای تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده اهتمام بیشتری داشته باشند.