شناسهٔ خبر: 134939 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن ویژه بانک های عامل در طرح نهضت ملی مسکن مطرح شد؛

روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و عملکرد بانک‌های عامل در این طرح به صورت هفتگی رصد و کنترل می شود

چهارمین جلسه شورای مسکن خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در چهارمین جلسه شورای مسکن ویژه بانک های عامل در طرح نهضت ملی مسکن گفت: روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و عملکرد بانک‌های عامل در این طرح به صورت هفتگی رصد و کنترل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، چهارمین جلسه شورای مسکن استان خراسان شمالی با دستور کار گزارش بانک های عامل در خصوص اجرای ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان و با حضور اعضای شورا در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل و آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن ویژه بانک های عامل مورد بررسی قرار گرفت.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مهمترین بخش در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مساله اعطای تسهیلات است که این روند باید رصد و بررسی دقیق شود که خوشبختانه این کار در استان شروع شده است.

وی عنوان کرد: برخی موانع و مغایرت‌ها در حال بررسی کارشناسی تر است و در همین راستا رفع ابهامات و مشکلات در اولویت است تا موانعی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود نداشته باشد و شتاب دهی پروژه نهضت ملی مسکن با جدیت انجام گیرد.

دبیر شورای مسکن استان خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت مسکن در اولویت توجه دولت بوده و باید به این مساله توجه کرد که مساله مسکن در بخش‌های مختلف اجتماعی اثرگذار است، لذا همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن لازم و ضروری است.

قاسمی افزود: بانک‌های عامل به صورت هفتگی گزارش دهند تا روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی بررسی و رصد دقیق شود و همچنین اطلاع رسانی به متقاضیان نهضت ملی مسکن برای ادامه تکمیل روند ثبت‌نام طرح انجام گیرد تا خللی در روند طرح بوجود نیاید.

وی افزود: براساس قانون طرح جهش تولید مسکن که توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ گردید، بانک‌ها مکلفند تا ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به طور سالانه در حوزه مسکن و ساختمان پرداخت کنند، در حالی که بررسی آمار و ارقام تسهیلات پرداختی به این حوزه گواهی عملکردی دیگر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان ادامه داد: بانک های مسکن و ملت بیشترین پرداختی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در استان را داشته اند و طبق دستور معاونت عمرانی استانداری در این جلسه بانک ها موظف به پرداخت بخشی از تسهیلات تا یک ماه آینده شدند.