شناسهٔ خبر: 134946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی ساخت بیش از ۲۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

ببینید/ بازدید اعضای قرارگاه ملی مسکن از پروژههای طرح نهضت ملی مسکن زاهدان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی ساخت ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان وبلوچستان، عطاء اله اکبری دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به همراه دستیار ویژه وزیر از طرح های نهضت ملی استان گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این سراسر این استان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر را فراهم آورده است.

اکبری از تامین زمین برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت و مدت زمان واحدهای یک طبقه حیاط دار در طرح نهضت ملی مسکن کمتر از هزینه‌های ساخت واحدهای آپارتمانی است در همه شهرهای این استان بجز زاهدان و چابهار ساخت و ساز به صورت یک طبقه انجام می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

 دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح مهم ملی در این استان با گردش مالی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال رونق تولید را فراهم آورد.

اکبری خاطر نشان کرد: روند اجرای این طرح در استان با توجه به تامین و جانمایی زمین و اقدامات زیرساختی، شتاب گرفته و تمام تلاش ها بر تکمیل طرح ها بدون اتلاف وقت است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به همراه دستیار ویژه وزیر، مدیر عامل شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) کشور و مدیر کل راه و شهرسازی استان از عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن زاهدان در سایت های آرمانشهر و تفتانشهر دیدن و در جریان آخرین روند پیشرفت فیزیکی این طرح مهم ملی در استان قرار گرفت.

بازدید معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان