شناسهٔ خبر: 134976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات بهسازی و آسفالت محور اردبیل به ارجستان آغاز شد

آسفالت مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت جاده اردبیل به ارجستان از دو فاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی در مراسم کلنگ زنی عملیات بهسازی و آسفالت محور اردبیل ارجستان(قطعه۳) با بیان اینکه جاده اردبیل به ارجستان به راه اصلی تبدیل می‌شود گفت: عملیات بهسازی بر روی محور فرعی درجه۲ در حال انجام است تا به راه اصلی درجه۱ با عرض راه ۱۲ و ۲۰ و عرض آسفالت ۱۰ و ۲۰ ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این محور یکی از محورهای پرتصادف و پرحادثه استان بود، لذا منابع آن از محل اعتبارات پرحادثه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شده است.

وثوقی درخصوص زمان پایان این پروژه، گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این پروژه تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ به پایان برسد.

در ادامه نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیزدر مراسم کلنگ‌زنی این محور اظهار کرد: ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به پروژه اردبیل - ارجستان اختصاص یافته است و اکنون حدود ‌۷ کیلومتر از سمت ارجستان به سمت اردبیل به پیمان رفته است.

علی نیکزاد تصریح کرد: هم‌چنین حدود ۶ کیلومتر از سمت اردبیل به ارجستان به پیمان رفته است و در مجموع از ۱۸ کلیومتر جاده ۵ کیلومتر در وسط باقی مانده که در اسرع وقت به پیمان خواهد رفت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز این پروژه کلنگ زنی شد و کار به شکل جدی از دو سمت اردبیل و ارجستان پیش خواهد رفت و اعلام کردیم که هیچ کم و کسری از نظر اعتبار و بودجه در این باره وجود ندارد و اعتبار به شکل متمرکز به این پروژه اخذ خواهد شد.

نیکزاد گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد کسری بودجه این پروژه نیز در کمترین زمان از محل اعتبارات متمرکز تهران تامین و به آن اختصاص یابد تا عملیات بهسازی توسط راهداران زحمت کش در کمترین زمان پایان و تقدیم هموطنان عزیز شود.