شناسهٔ خبر: 13505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاري جلسه شورای مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

مراسم افتتاح 8011 واحد مسکن مهر گیلان با هدف تصمیم گیری و بهبود فرایند زیر ساختهای مسکن مهر گیلان، جلسه شورای مسکن در اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان این جلسه که با حضور اعضای شورای مسکن استان برگزار شد، ارتقاء خدمات زیر ساختی مسکن مهر و ادامه فرایند آن در فاز ۲مورد بررسی قرار گرفت.

شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: افزایش وام در بحث مسکن مهر اتفاق خوبی است که برای کلیه واحدهایی که پیشرفت آن بیش از ۵۰ درصد می باشد اجرائی می شود.

وی افزود: زمانی تعاونی ها برای دریافت وام به بانکها معرفی می شوند که اعضا را معرفی وقرارداد اجاره نامه نیز منعقد شود وتا زمانی که این امر صورت نگیرد ،تعاونی ها به بانک معرفی نمی شوند.

شعبانعلی خاوری با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای واحدهای متوقف شده گفت: از سنوات قبل تعدادی از واحد ها در حد پی یا بالاتر از آن متوقف شده بودند که با معرفی نفر جایگزین، فعالیت آن پروژه ها از سر گرفته شد که این کار در شهر رشت برای برخی بلوکها انجام شده ودر تالش و لاهیجان نیز در بخشهایی از مسکن مهر انجام شده است که با ادامه این روند وضعیت ۱۲۰۰ واحد بلا تکلیف مسکن مهر گیلان نیز مشخص می شود.

وی افزود: در فاز یک مسکن مهر رشت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ظرفیت خالی موجود بود که با تفاهم صورت گرفته با شهرداری رشت ۵۷۰ واحد سه جانبه جهت اجرای تعهدات حوزه شهری و ارائه خدمات متقابل به شهرداری رشت واگذار شده ،هرچند این خدمات از سوی آن مرکز بلاتکلیف مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه افزایش وام بانکی قوه محرکه ای برای فاز ۲ مسکن مهر رشت محسوب می شود، افزود:کلیه متقاضیان گروهی و انفرادی مسکن مهر به فاز ۲ این سایت هدایت می شوند بطوریکه علاوه بر احداث ۲۸۰۰ واحد توسط انبوه سازان، ۴۰ هکتار نیز برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران قطعه بندی شده و در حال واگذاری می باشد و برای برخی مراکز علمی و دانشگاهی نیز زمین در نظر گرفته شده که در شرف ساخت است.

شعبانعلی خاوری در پایان ضمن تشکر از همکاری همه دستگاههای متولی در توسعه زیرساختهای مسکن مهر، خواستار اهتمام ویژه جهت ادامه این فرایند در فاز ۲ مسکن مهر رشت شد.

نظر شما