شناسهٔ خبر: 13506 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آدم‌نژاد به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

زمان واریز پیمانه نخست سهمیه گازوئیل آبان‌ ماه/ سهمیه پایه گازوئیل ناوگان عمومی فعلا تغییر نمی‌کند/ میزان دقیق کاهش مصرف گازوئیل سه ماه بعد از اجرای طرح مشخص‌ می‌شود

شهرام آدم نژاد سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی از واریز پیمانه نخست سهمیه پایه ناوگان حمل و نقل عمومی در ساعت صفر روز جمعه خبر داد و گفت: میزان سهمیه پایه گازوئیل فعلا تغییر نخواهد کرد.

شهرام آدم نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشریح عملکرد «اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش» که از اول مهرماه امسال برای ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری اجرا شد، گفت: کارگره پیمایش طی ماه گذشته از روند مصرف سوخت ارزیابی‌های لازم را انجام داد که در نهایت اجرای این طرح را چه در حوزه جایگاهی و چه در حوزه کارت‌های سوخت مناسب ارزیابی کرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: البته مشکلات کوچکی همچون اختلاف در میزان سهمیه سوخت برخی خودروهای حمل‌ونقل عمومی شناسایی شد که در حال بررسی برای اصلاح هستند.

آدم‌نژاد با بیان اینکه پیمانه اول سهمیه پایه سوخت ناوگان عمومی از ساعت صفر روز جمعه اول آبانماه در کارت سوخت رانندگان شارژ می‌شود، ادامه داد: در مهرماه که این طرح اجرا شد  سهمیه پایه گازوئیل به کارت سوخت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای درون شهری و برون شهری در دو پیمانه واریز شد که به منظور تکمیل ارزیابی‌ها سهمیه پایه آبان ماه نیز همچون مهرماه در دو پیمانه به کارت‌های سوخت رانندگان واریز می‌شود.

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی، با بیان اینکه میزان سهمیه پایه گازوئیل فعلا تغییر نخواهد کرد تا بتوانیم ارزیابی کامل‌تری از روند میزان مصرف و سهمیه کارت‌ها داشته باشیم، افزود: از موضوعاتی که در ارزیابی‌های کارگروه مشهود بود این است که مدیریت کارت سوخت توسط رانندگان حمل و نقل عمومی بهتر انجام می‌شود؛ به عبارتی آهنگ مصرف سوخت بهتر و به تدریج میزان مصرف بهینه‌تر می‌شود.

آدم‌نژاد در پاسخ به این سوال که اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش چه تاثیری بر کاهش مصرف سوخت داشت؟ گفت: میزان مصرف سوخت کاهش داشته است ما ارزیابی تکمیلی مبنی بر اینکه چقدر از این کاهش به دلیل اجرای این طرح است تقریبا بعد از گذشت حدود سه ماه مشخص خواهد شد.

در سهمیه بندی جدید یک سهمیه پایه به همه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در ۱۱ گروه اختصاص می یابد و برای ناوگان حمل و نقل برون شهری و آن دسته از ناوگان حمل و نقل درون شهری که دارای اسناد حمل هستند سهمیه عملکردی نیز لحاظ می شود.

ارسال شماره کارت هوشمند ناوگان به شماره ۶۰۴۰۱۴۱۱ و دریافت میزان پیمایش در دوره قبل، استفاده از سیستم USSD با شماره  *۶۰۴۰*۱۴۱#، مراجعه به سایت www.rmto.ir ، مراجعه به مراکز صدور کارت هوشمند و دریافت اطلاعات پیمایش و مراجعه به مراکز پاسخگویی مستقر در هر استان روش هایی هستند که رانندگان می توانند اطلاعات لازم را درباره این طرح دریافت کنند.

نظر شما