شناسهٔ خبر: 135086 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

تامین اعتبار بزرگراه شیراز – بندرعباس با جدیت دنبال می شود

تامین اعتبار بزرگراه شیراز – بندرعباس مدیر کل راه و شهرسازی فارس، بزرگراه شیراز- فسا – داراب – بندرعباس را از جمله محورهای ارتباطی مهم استان های فارس و هرمزگان دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، تامین اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش پایکگاه خبری وزارت ره و شهرسازی فارس، محمود رضا طالبان گفت: این راه ارتباطی ۳۵۰ کیلومتری از جمله محورهای شریانی و پرتردد کشور و در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس است که هم اینک توسط پیمانکاران در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۱۴ کیلومتر از ۳۵۰ کیلومتر مذکور یعنی حد فاصل شیراز – سروستان – فسا – تقاطع شهید جاویدی (جلیان) و سه راهی دولت آباد – کمربندی داراب – جنت شهر به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: از ۱۳۶ کیلومتر باقیمانده نیز ۸۰ کیلومتر آن هم اینک در حال اجرا است که ۱۵ کیلومتر حد فاصل سه راهی دولت آباد به سمت کارخانه سیمان داراب در مرحله اجرای آسفالت قرار دارد که به زودی به اتمام ‌رسیده و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و مابقی نیز در مرحله زیرسازی است.

طالبان افزود: با توجه اهمیت محور مذکور، برای سرعت گرفتن روند اجرا و بهره برداری از قطعات در حال اجرای آن، پیگیری های مستمر جهت تامین اعتبار لازم و افزایش اعتبارات سالیانه طرح و همچنین اخذ تسهیلات ماده ۵۶ قانون بودجه انجام شده که امیدواریم با تامین به موقع اعتبار لازم، به زودی شاهد بهره بردار از این پروژه مهم و حیاتی باشیم.