شناسهٔ خبر: 135133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خبر داد؛

اختصاص ۱۰۵ اتوبوس برای جابه جایی زائران زنجانی به حرم مطهر امام خمینی(ره)

راهداری زنجان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در جلسه هماهنگی مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی اعلام کرد: ۱۰۵ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران و شرکت کنندگان این مراسم اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان زنجان)، علی مدقالچی معاون حمل و نقل این اداره کل به هدف از برگزاری این جلسه اشاره کرد و افزود: در این نشست سعی خواهیم کرد با هماهنگی هر چه بهتر ‌و اتخاذ تدابیر لازم در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و منسجم‌تر این مراسم مذهبی نسبت به سال‌های گذشته اقدام کنیم.

وی ضمن تاکید بر رعایت آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های موضوعه در بخش حمل و نقل عنوان کرد: شرکت‌های حمل و نقل به منظور بکارگیری وسائط نقلیه مجهزبه تعداد کافی با رویکرد ارتقاع سطح ایمنی مسافران در این ایام، اقدامات لازم را انجام دهند.

مدقالچی با بیان اینکه از ۱۳ خردادماه، ۱۰۵ دستگاه اتوبوس‌ به تدریج زوار را از مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به سمت تهران منتقل می‌کنند، ‌گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، جابه‌جایی زائران حرم امام خمینی(ره) اغلب از طریق سیستم حمل و نقل جاده‌ای و ناوگان عمومی بین‌شهری جاده‌ای انجام می‌شود به همین دلیل اداراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مسئولیت هماهنگی تأمین ناوگان را از طریق سیستم‌های اتوبوس‌رانی برعهده دارد.

وی تصریح کرد: در این ایام نظارت کامل بر نحوه ارائه خدمات و عملکرد شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافری به منظور رعایت نظم و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه عمومی انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به این مطلب که هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های حمل و نقل مستقر در شهرستان‌ها انجام شده است، افزود: زنجان با ۴۵ دستگاه، طارم با ۲ دستگاه اتوبوس، قیدار ۸ دستگاه و ابهر با ۱۹ دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران در این روز اعلام آمادگی کرده‌اند.