شناسهٔ خبر: 135138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۶۵۰ هزار تن کالا در استان اردبیل

جاجایی کالا در سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:بیش از ۶۵۰ هزار تن کالا در دوماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت های حمل ونقل کالادر شهرستان پارس آباد گفت:نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۶۳ هزار تن کالااز استان جابجا شده بود در دوماهه گذشته افزایش ۱۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله ای وکیسه ای،سیب زمینی،ام دی اف،گندم،آب معدنی،مصالح ساختمانی،سیر و انواع بنزین برشمرد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده بیش از ۴۵ هزار برگ بارنامه نیزدر استان صادر شده تصریح کرد:در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ هزار برگ بارنامه در استان صادر شده بود که در دوماهه گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد رانشان می دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل جابجایی ۳۰۴ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل،۵۷ هزار و۵۷۲ تن کالا در شهرستان پارس آباد،۲۰۰ هزار و۴۰۸ تن کالا در شهرستان نمین،۲۲ هزار و۴۳۹ تن کالا در شهرستان بیله سوار،۱۳ هزار و۱۱۸ تن کالا در شهرستان مشگین شهر،۴ هزار تن کالا در شهرستان گرمی،۴۴ هزار و۹۷۱ تن کالا در شهرستان خلخال و بیش از ۳ هزار تن کالا را در شهرستان اصلاندوز یادآور شدو اظهار کرد:افزایش ۴۲ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان اصلاندوز شاهد هستیم.

وی افزود:در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار تن کالا از این شهرستان جابجا شده بود که در دوماهه گذشته این رقم بیش از ۳ هزار تن کالا بود.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در ۲ ماهه گذشته از افزایش ۲۵۰ درصد جابجایی کالا در شهرستان خلخال خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده ۴۴ هزار و۹۷۱ تن کالا از این شهرستان به مقاصد مختلف جابجا شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل این رقم ۱۲ هزار تن بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت افزایش ۳۲۱ درصدی را در صدور برگ بارنامه در شهرستان خلخال شاهد هستیم ادامه داد:در شهرستان بیله سوار نیز صدور برگ بارنامه نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وثوقی بااشاره به اینکه ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم هستندافزود: ۲باب پایانه با ۱۳ هزار و۵۵۰ ناوگان کالا در استان در حال فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین ۱۲ هزار و۶ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از مردم خواست هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را به اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.