شناسهٔ خبر: 135171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری؛

مالکیت ۶۰۰ پرونده اراضی آذربایجان غربی استعلام شد

اراضی آذربایجان غربی رییس اداره املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال استعلامات ۶۰۰ فقره پرونده مالکیت اراضی و تعیین نوعیت زمین شناسایی و به مراجع استعلام کننده پاسخ داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سوران کریمی  رییس اداره املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از این تعداد در بخش پاسخگویی به استعلامات مالکیت اراضی از ادارات و ارگان‌ها و دفاتر اسناد رسمی به تعداد ۴۵۰ مورد  پرونده استعلام لازم صادر شده است.

وی ادامه داد: در بخش نوع اراضی  و تشخیص عمران نیز صدور و ثبت آرای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری برای اراضی اشخاص ( نوعیت زمین) به تعداد ۱۵۰ رای انجام گرفته است.

رییس اداره املاک، بانک زمین، حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تعیین نوعیت اراضی،از لحاظ بایر یا دایر و یا موات، بررسی می گردد و نهایتا رای صادر و به استعلام کننده ابلاغ می کردد.که براساس این ماده تعیین نوعیت اراضی و انتصاب اعضای کمسیون برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

کریمی افزود: در خصوص تعیین نوعیت زمین تمام استعلامات موجود برای اراضی مطرح شده در سطح استان و نوعیت پرونده های  مطروحه در ۲ ماهه سالجاری غیر موات بوده که رای مورد نظر برای آنها صادر شده است.