شناسهٔ خبر: 135197 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری پروژه های مصوب ریاست جمهوری توسط مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان

پیگیری پروژه های مصوب ریاست جمهوری توسط مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از پروژه های در حال اجرا و محورهای مواصلاتی شهرستان‌های میناب و بشاگرد با اولویت پیگیری پروژهای مصوب سفر رییس جمهور بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،عباس شرفی، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان به همراه معاونین راهداری و فنی و راه روستایی و روسای ادارات ایمنی و حریم راه‌ها و ایمنی و ترافیک از محورهای مواصلاتی شهرستان میناب بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید از نقطه حادثه خیز محور سه راهی چاه شیرین میناب در محدوده شهر تیرور مورد ارزیابی قرار گرفت و درخصوص تسریع در اصلاح و رفع این نقطه حادثه خیز تصمیم گیری شد.

در ادامه از محور میناب به سمت بشاگرد و پروژه تعریض و بهسازی میناب دوراهی راونگ و میناب سندرک که از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان می باشند بازدید و درخصوص تسریع در بهره برداری قطعه ۱۵ کیلومتری پروژه مذکور حدفاصل شهر میناب تا دوراهی راونگ قبل از آبان ماه سال‌جاری دستورات لازم داده شد.

شرفی در ادامه از نقاط پرحادثه محور میناب -بشاگرد در محدوده دوراهی راونگ و دوراهی سد کریان و دوراهی درجادون و پیچ تند قبل از گردنه مهندس در محدوده شهرستان میناب بازدید و دستورات لازم جهت رفع و اصلاح فوری این نقاط را دادند و همچنین از وضعیت رویه آسفالت و آبنماها و پل‌های بزرگ مسیر نظیر آب‌نمای درپهن و درجادون و پل سندرک و پل و هنج بازدید و دستور بازگشایی و تسطیح ورودی و خروجی پلها بناها و پل‌های مذکور را دادند.

در این بازدید از اقدام به موقع و فنی و اساسی اصلاح نقطه حادثه خیز در محل پیچ تند و رودخانه چراغ سوز در محور میناب به بشاگرد که بصورت امانی توسط اداره راهداری شهرستان میناب انجام شده بود تقدیر به‌عمل آمد.

شهرستان_بشاگرد مقصد بعدی این بازدید بود.در ابتدای ورود به شهرستان بشاگرد از پروژه های راه روستایی کوه حیدر و درجک که از پروژه های مصوب سفر ریاست محترم جمهور و معطل مانده از سنوات گذشته بودند بازدید و دستور تسریع در ادامه عملیات اجرایی و تکمیل و آسفالت قبل از سفر ریاست محترم جمهور در آبان ماه سال‌جاری صادر شد.

سپس از ساختمان درحال احداث راهدار خانه جگدان و پد بالگرد جگدان بازدید شد و درخصوص نحوه تکمیل و تسریع در اجرای این پروژه ها تصمیم گیری شد. قابل ذکر است در دور اول سفر ریاست محترم جمهور احداث ۳ باب راهدار خانه جگدان و درنگ مدو و صحرا و همچنین ۷ پد بالگرد جزو مصوبات کارگروه توسعه شهرستان بشاگرد می باشند که همگی اجرایی شده و با پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا هستند.

در ادامه بازدید از شهرستان بشاگرد جهت پیگیری مطالبات مردمی و همچنین گزارش پروزه های در حال اجرای شهرستان بشاگرد در حوزه راهداری و راه روستایی و حمل و نقل جلسه ای در محل فرمانداری با حجت الاسلام و المسلمین غلامی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان بشاگرد و آقای دادعلی زاده فرماندار محترم شهرستان بشاگرد برگزار و عملکرد سال گذشته و برنامه های سال‌جاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان توضیح داده شد.

در این جلسه عباس شرفی با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسات، خدمت‌رسانی به مردم را از اولویت برنامه های خود اعلام و از آمادگی خود و تمامی راهداران بابت اتمام پروژه های جاری و خدمت رسانی مطلوب و شایسته به مردم شریف شهرستان بشاگرد خبر داد.

در این جلسه امام جمعه و فرماندار شهرستان بشاگرد ضمن تشکر از اقدامات اداره کل راهداری، خواستار تسریع در پروژه های در حال اجرا و معطل مانده حوزه راه در این شهرستان شدند و مقرر شد باتوجه به عملکرد خوب دولت سیزدهم در حوزه احداث راههای روستایی شهرستان تا زمان حضور رییس جمهور در استان در دور دوم سفر ها، طول راههای آسفالته شهرستان بشاگرد به ۲۰۰ کیلومتر افزایش یابد که افزایش ۶۰ درصدی طول راه آسفالته این شهرستان در دوره ۲ ساله دولت نسبت به ۴۰ سال گذشته را رقم خواهد زد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و همراهان در ادامه از پروژه های مصوب ریاست جمهوری نظیر پروژه های احداث راه های روستایی: زیرکوه گافر و پشت کوه گافر و تیدر بشنو و همچنین پل بابک واقع در محور سردشت_گوهران بازدید نموده و با پیمانکاران این پروژه ها جلسات کارشناسی برگزار و گزارش پیشرفت فیزیکی آن ها را بررسی کردند.