شناسهٔ خبر: 135247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دو ماهه سال جاری انجام شد؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن کالا از همدان به سایر نقاط کشور

محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابجایی بیش از یک میلیون و پانصد و نود و سه هزار تن کالا از همدان به سایر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: در دو ماهه سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۹۳ هزار تن کالا از مبادی استان همدان به سراسر کشور حمل گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است .

وی همچنین اظهار داشت : در همین بازه زمانی بیش از ۹۵ هزار و ۷۶۶ فقره بارنامه توسط شرکتهای حمل ونقل کالا استان همدان صادر گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد عمده کالاهای حمل شده استان مربوط به انواع محمولات معدنی، سیمان ، سیب زمینی و انواع محمولات نفتی است.

وی افزود از این مقدار جابجایی بیش از ۳۳ درصد سهم محمولات معدنی و سیمان، ۱۶ درصد محصولات نفتی ، ۳ درصد سیب زمینی وبیش از ۴۶ درصد سایر محمولات بوده است.

محمد سرگزی تاکید کرد: ۱۰۰ شرکت حمل و نقل فعال داخلی استان با بیش از ۲۱ هزار راننده باری و ۱۲هزار ناوگان سنگین باری در این مدت، جابجایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشته اند.