شناسهٔ خبر: 135250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان برای خدمات رسانی به زائرین حرم امام خمینی (ره)

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان از آمادگی کامل این اداره کل برای خدمات رسانی به زائرین حرم امام در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احسان منصور کیایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان و رئیس کمیته حمل و نقل سوخت ستاد ارتحال، از آمادگی کامل این  اداره کل برای خدمات رسانی به زائرین حرم مطهر بنیان گذار کبیر انقلاب امام خمینی( ره) خبر داد و افزود: مطابق سنوات گذشته از تمامی پتانسیل اداره کل در ارتقاء خدمات به زائرین حرم مطهر استفاده می گردد.

منصور کیایی با اشاره به  اختصاص ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال و جابجایی زائران آیین سالگرد ارتحال امام (ره) در شهرستان های استان افزود: تمهیدات لازم برای اعزام زائران از استان به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل صورت پذیرفته است و مشکلی در تامین وسیله نقلیه در این استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل مسافر نسبت به نظارت بر موارد فنی و بازدید از ناوگان قبل از اعزام اهتمام دارند، گفت: تیمی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه نیز در پاسگاههای منتخب کنترل های مربوطه را انجام خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان تصریح کرد: در ارتباط با تسهیل و ارتقاء ایمنی سفر زائران حرم مطهر امام‌ خمینی(ره) راهداران پرتلاش این اداره کل به طور ویژه ضمن انجام اقدامات فنی و عمرانی در تمام محورها علی الخصوص مسیرهای اعزام و پر حادثه  به صورت آماده‌باش کامل تا پایان مراسم در خدمت زائران خواهند بود.

منصور کیایی ادامه داد: برای افزایش کنترل ناوگان عبوری ، کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک در این ایام ادارات ستادی و ادارات شهرستان با همکاری و مشارکت نیروهای مستقر در پلیس راه حوزه استحفاظی نسبت به راه اندازی گشت کنترل نامحسوس اقدام لازم را خواهند داشت. همچنین در راستای ایجاد بستر مناسب جهت بهره‌مندی زائران از خدمات بهینه و مطلوب در این ایام نظارت مضاعف و بازدیدهای دوره ای بر عملکرد مجتمع های خدماتی رفاهی در تمام مسیر طی این مدت انجام خواهد شد.

رئیس کمیته حمل و نقل سوخت ستاد ارتحال در ادامه افزود : بر اساس هماهنگی های انجام شده و همکاری انجمن های صنفی بخش مسافر ، ناوگان مسافری جاده ای مورد نیاز  برای نقل و انتقال زائرین حرم مطهر امام (ره) تامین و در صورت لزوم تعداد این اتوبوس ها قابل افزایش می باشد و پیش بینی های لازم برای امداد رسانی و تامین ناوگان جایگزین برای اتوبوس های در راه مانده نیز بعمل آمده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان بیان کرد: از آنجاییکه استان اخلاق محور سمنان میزبان زوار عبوری استانهای همجوار نیز می باشد، با تمسک جستن به راه و کلام امام خمینی (ره) و راهبردهای مقم معظم رهبری و با آمادگی هر چه بیشتر گروه های امدادی و نظارتی امید است بتوانیم خدمات شایسته ای را به زائران حرم مطهر حضرت امام (ره) ارائه نمائیم..