شناسهٔ خبر: 135251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره حمل و نقل مسافر خبر داد؛

افزایش ۱۵.۸ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان

افزایش 15.8درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: طی ۲ ماهه اول سال‌جاری بیش از یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۲۴۹ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵.۸ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین بیغمیان اظهار داشت: طی فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری  ۱۶۲۳۲۴۹ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با  ۱۴۰۲۱۷۳ نفر، افزایش ۱۵.۸درصدی داشته است.

وی به تعداد سفر انجام شده از طریق ناوگان (اتوبوس، مینی بوس و سواری )اشاره کرد و افزود:  طی ۲ ماهه سال‌جاری، ۱۳۸۸۱۸سفر انجام شده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۰.۴ درصدی داشته است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: ۱۰۸۳۱۳۵ مسافر توسط ناوگان اتوبوسی جابجا شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش  ۲۲.۳درصدی داشته است.

بیغمیان درخصوص جابجایی مسافر با ناوگان مینی بوس استان اصفهان گفت: ۳۵۵۳۹۸ مسافر از طریق این ناوگان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: جابجایی مسافر با ناوگان سواری در ۲ ماه اخیر نیز  ۱۸۴۷۱۶ مسافر بوده که نسبت به سال قبل  ۴.۷درصد افزایش یافته است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان به تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی استان اشاره کرد و افزود۱۹۵۱ دستگاه اتوبوس، ۲۷۷۱ دستگاه مینی‌بوس و ۹۷۶ دستگاه سواری وظیفه خدمات رسانی و جابجایی مسافر را برعهده دارند.

بیغمیان عنوان کرد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری ،شرکت حمل ونقل ،ناوگان و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.