شناسهٔ خبر: 135275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مسیرهای ارتباطی تردد زائران اربعین حسینی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌ریزی شده ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین و مسیر ارتباطی زائران اربعین حسینی احداث و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین آذربایجان‌غربی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی که در فرمانداری پیرانشهر برگزار شد، بیان کرد: این میزان در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی استان قرار دارند و مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین در اولویت برنامه‌ها است. 

وی ادامه داد: از این میزان مسیر حدود ۴۰ کیلومتر در محور نقده-پیرانشهر-تمرچین بوده و زمینه تردد راحت زائران اربعین حسینی را فراهم می‌کند. 

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین فرصتی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی و راه‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و در این راستان از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره‌برداری صورت می‌گیرد. 

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای عملیات در محورهای ارتباطی به منظور تسهیل تردد به خصوص حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین با تمام قوا انجام می‌شود.

حمزه‌لو افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده از ظرفیت مسافری ایستگاه راه‌آهن نقده استفاده حداکثری شود.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین آماده تردد زائران اربعین بوده و توسعه جاده‌های ترانزیتی و پرتردد از جمله بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر_تمرچین ادامه دارد.