شناسهٔ خبر: 135334 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

به همت مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد؛

گردهم آیی بزرگ خانواده ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

وزیر به همت مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گردهم آیی بزرگ خانواده ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با حضور مدیران روابط عمومی و کارکنان آنها در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و استانی با حضور وزیراه و شهرسزای و معاونان و اجرای دو کارگاه آموزشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همایش کشوری گرامی‌داشت خانواده بزرگ روابط عمومی و اطلاع رسانی با حضور وزیر راه و شهرسازی، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و همچنین رؤسای روابط عمومی استانی برگزار شد و از برگزیدگان این حوزه تجلیل شد.

در ابتدای این همایش پس از قرائت آیات الهی و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) در آستانه میلاد امام رئوف پخش شد.

تحقق روابط عمومی سایبر، دوسویه و همسنگ با مخاطبان و ذینفعان 

احمد کارخانه معاون مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ضمن خیرمقدم به مدعوین، ابتکار و نوآفرینی را دو اصل مهم در روابط عمومی در عصر کنونی دانست و گفت: تولید و توزیع محتوای مناسب با عملکردهای وسیع هوشمند، فناورانه و مردم پایه از ویژگی‌های مهم روابط عمومی‌هاست و خاطر نشان کرد: این دو ویژگی در روابط عمومی‌ها شکل بگیرد و روابط عمومی سایبر، دوسویه، همسنگ با مخاطبان و ذینفعان تحقق یابد.

محمد آیینی  معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در بازآفرینی شهری از ظرفیت‌های زیاد این مجموعه سخن گفت و نقش قابل توجه روابط عمومی ها در کسوت اطلاع بخشی به مردم را یادآور شد.

ضرورت تأمین نیروی انسانی و قائل شدن ردیف اعتباری و برنامه و بودجه مختص روابط عمومی

پس از پخش نماهنگ میان‌برنامه، حسین خوشبخت مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر به نمایندگی از روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه پشت تریبون رفت و نمایندگان روابط عمومی استان‌ها از جمله مائده نصر آزادانی روابط عمومی استان خراسان رضوی و فرشید صالحی روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از چالش ها و دغدغه های پیش رو سخن گفتند.

در مجموع مواردی همچون تأمین نیروی کارشناس در بخش روابط عمومی و تسهیل جذب نیروی انسانی برای این بخش از سوی وزارتخانه، انسجام بخشی و به روز رسانی سیستم رسانه ای و ارتباطات نوین،شناسایی اهمیت و نقش روابط عمومی و تحقق آن در مشاغل سخت و قائل شدن ردیف اعتباری و برنامه و بودجه مختص روابط عمومی مطرح شد.

روابط عمومی‌ها در بالاترین سطح مشاوران و مدیران قرار دارند

بخش بعدی همایش با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پویا تر شد و وزیر جوان در میان تشویق حاضرین که او را از جنس رسانه و روابط عمومی می‌دانستند، به ایراد سخنرانی پرداخت و نظر به اهمیت بزرگداشت روابط عمومی و تکریم کارکنان این حوزه، چیزی حدود ۳۰ دقیقه از اهمیت روابط عمومی نوین سخن گفت و اظهار کرد: هر جا سازمانی به موفقیت رسیده، حاصل ادراک سازی درست میان روابط عمومی و مردم بوده و اجتماعی ترین بخش هر سازمان نهاد روابط عمومی است و روابط عمومی ها به عنوان مشاوران امن سازمان ها بوده و در بالاترین سطح مشاوران و مدیران قرار دارند.

پس از آن برگزیدگان با تشویق حضار، لوح تقدیر خود را از دست وزیر دریافت کردند و عکس‌های یادگاری پی در پی گرفته شد.

 بخش دوم برنامه با پخش نماهنگ روابط عمومی آغاز شد که با استقبال حاضرین مواجه شد و پس از آن وحید قربانی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، صمیمی و بی تکلف به گفت‌وگو با همکاران روابط عمومی استان ‌ها پرداخت.

آغاز فصلی نو در روابط عمومی

قربانی در این نشست گفت: انتظار می‌رود با نگاه به عقبه و گذشته روابط عمومی و آن چه که گذشتگان این عرصه به جای گذشته اند، آینده ای متفاوت برای روابط عمومی رقم بخورد و فصلی نو آغاز شود.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی روابط عمومی های استانی را در خدمت رسانی به مردم به مدد گرفت و با اشاره به این‌که در استان ها اجتماع معین  محلی و ارتباط نزدیک تری با مردم وجود دارد، افزود: فضای خدمت رسانی در استان‌ها فراهم‌تر است و این مهم می طلبد تا با انعکاس شفاف و صادقانه، مشکلات و مسائل مطرح شده حل شود.

روابط عمومی و استمرار آموزش 

در گردهم آیی بزرگ خانواده ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی دو کارگاه آموزشی فشرده نیز توسط اساتید برجسته ارتباطات برگزار شد.

در کارگاه اول که توسط داوود زارعیان برگزار شد موضوعات متعددی در خصوص پاسخگویی و مدیریت ارتباطات مردمی مطرح شد و در کارگاه دوم محمد سلطانی فر به موضوع روابط عمومی و بحران پرداخت و با شاهدمثال‌هایی از رسانه های جهانی، به قیاس خبرهای منتشر شده پرداخت و با تعامل دو سویه با مخاطبان، آموزشی جذاب را رقم زد.

نشاط مضاعف در جمع همکاران کشوری

در فواصل برنامه ویدئوهای چشم نواز با محوریت میلاد امام رضا پخش شد. علاوه بر آن ترانه ای اختصاصی، ویژه روابط عمومی به صورت زنده برای حاضرین اجرا شد.

در خاتمه نیز بخش مفرحی با حضور سعید فتحی شعبده باز شهیر برنامه عصر جدید و محمد علیزاده خواننده مطرح موسیقی پاپ کشور اجرا شد تا خاطره ای خوش در ذهن مدعوین نقش ببندد.

شور و لبخند مهمانان نشست به هنگام ترک سالن دیدنی و چشم نواز بود.