شناسهٔ خبر: 135335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد شیب شیروانی مناسب در ۲۰ کیلومتر از خروجی محور جیرفت_بافت

راه سردار معاون راهداری جنوب استان کرمان در بازدید از روند اجرای طرح راه سردار در جیرفت از ایجاد شیب شیروانی مناسب در ۲۰ کیلومتر از خروجی محور جیرفت_بافت با هدف حذف نقاط حادثه خیز خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب کرمان) امیر افضلی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در بازدید از روند اجرای طرح راه سردار در جیرفت گفت: در قالب تجمیع ماشین آلات راهداری از اداره کل راهداری جنوب کرمان و توان ماشین آلاتی اداره جیرفت در مبادی ورودی و خورجی این شهرستان در حوزه محور جیرفت_بافت این طرح با جدیت آغاز شده است. 

وی افزود: با توجه به آمار و بررسیدهای ترافیکی صورت گرفته بیشترین تصادفات و حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد که با همین تحلیل نیاز دانستیم که اقدامات ایمنی را در این مناطق ۳۰ کیلومتری تشدید و بیشتر کنیم که خوشبختانه کار ایمن سازی با جدیت در حال انجام است.

افضلی بیان کرد: با استقرار ۲۵ دستگاه راهداری در محور بزرگراهی جیرفت_بافت و مشارکت ۳۰ نفر نیروی راهدار طرح راه سردار با جدیت تمام در حال انجام است و تا کنون ۲۰ کیلومتر از محور کار ایمن سازی و حذف مناطق پر خطر حاشیه راه انجام شده است.

وی از اجرای این طرح در شهرستان منوجان هم خبر داد و گفت:با ارسال دستگاههای راهداری به شهرستان کهنوج به زودی عملیات ایمن سازی در قالب طرح راه سردار انجام خواهد شد. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان گفت: با ایجاد شانه مناسب و شیب شیروانی در هر صورت که خطای راننده و نقص فنی خودرو اتفاق بیفتد در این شرایط زمینه‌ای فراهم شود تا خودرو با وضعیت مناسب تری به خارج از محور هدایت و از واژگونی، برخود با جسم صلب حاشیه راه و واژگونی و در نتیجه آسیب شدید به راننده پیشگیری شود.  

افضلی بیان کرد:ان شاالله با اجرای این طرح در مدت ۶ ماه در جنوب کرمان شاهد کاهش تلفات انسانی به جهت خروج احتمالی خودرو ها از محور باشیم .

وی با بیان اینکه سعی بنده و همکاران در مجموعه راهداری بر ایجاد بستر تردد ایمن در جاده ها است گفت:عوامل انسان و خودرو بایستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد چرا که تنها اقدامات ما در جاده ها نمی تواند تضمین کاهش تلفات انسانی را در جاده ها داشته باشد.