شناسهٔ خبر: 13535 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

اجرای طرح مسکن اجتماعی برای بازنشستگان از اواخر ۹۵

ربيعي وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح مسکن اجتماعی برای بازنشستگان فاقد مسکن در کشور خبر داد و گفت : این طرح از اواخر سال ۹۵ عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان نرگس شهرستان خرمدره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد زنان سالمند کشور از تعداد مردان سالمند بیشتر خواهد بود، افزود: با موضوع تجردگرایی تا ۲۰ سال آینده شمار زنان مجرد سالمند در کشور افزایش خواهد یافت.

وی از تدوین سند توسعه سالمندی در کشور خبرداد و یادآورشد: به دستور رییس جمهوری این سند در جلسه هیئت وزیران و شورای عالی رفاه مطرح خواهد شد.
ربیعی با بیان اینکه در این سند مباحث مختلفی در حوزه سالمندی لحاظ شده است گفت: تلاش می شود برنامه ریزی های لازم برای به سلامت پیش بردن دوره سالمندی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز سالمندی اعم از شبانه روزی و روزانه به نگهداری سالمندان کشور مبادرت می کنند افزود: مجوزهای لازم برای راه اندازی این مراکز، به بخش خصوصی اعطا می شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ایرانگردی و سالمندی با محوریت بازنشستگان کشور و تامین اجتماعی آغاز شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اجرای طرح مسکن اجتماعی برای بازنشستگان فاقد مسکن در کشور خبر داد و گفت : این طرح از اواخر سال ۹۵ عملیاتی خواهد شد.

ربیعی بیمه تکمیلی بازنشستگان از طریق صندوق های تامین اجتماعی را از دیگر اقدام های این وزارتخانه ذکرکرد و افزود : تلاش می شود بسترهای لازم برای سپری کردن هرچه بهتر و سالمتر دوران سالمندی در کشور فراهم شود.

برچسب‌ها:

نظر شما