شناسهٔ خبر: 135374 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بدرقه رئیس خلق مصلحتی و رهبر ملی ترکمنستان توسط وزیر راه و شهرسازی انجام شد

ابراز خرسندی از تفاهم تهران عشق آباد و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده نزدیک

ترکمنستان هیأت عالی رتبه ترکمنستانی عصر امروز در حالی با بدرقه وزیر راه و شهرسازی کشورمان مهرآباد را ترک کردند که با ابراز خرسندی از تفاهم های صورت گرفته و مذاکرات انجام شده، برگزاری زودهنگام کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین ایران و ترکمنستان را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ترکمنستان عصر امروز در مهرآباد هیأت عالی رتبه ترکمنستانی به ریاست رئیس خلق مصلحتی و رهبر ملی این کشور را بدرقه کرد.

در پایان سفر هیأت عالی رتبه ترکمنستانی، قربان‌قلی بردی محمداف رئیس خلق مصلحتی و رهبر ملی ترکمنستان در گفتگو با وزیر راه و شهرسازی کشورمان ابراز خرسندی خود را از انجام این سفر و مذاکرات صورت گرفته و تفاهم های انجام شده اعلام و بر پیگیری توافقات پس از بازگشت به ترکمنستان تاکید کرد.

همچنین در این دیدار پایانی بذرپاش از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ترکمنستان، در آینده نزدیک خبر داد.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و هیئت همراه عصر چهارشنبه ( ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این سفر مقامات عالی‌ رتبه ایران و ترکمنستان ضمن مذاکره، در حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان ۲ سند همکاری و سه یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

همچنین رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در این سفر دیدارهایی نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت.

«مامتخان چاکی یف» رییس آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان روز سه شنبه در ساختمان دادمان با وزیر راه و شهرسازی با اعلام علاقه مندی ترکمنستان بر تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف حمل‌و نقلی تأکید کرد.

«قربان قلی بردی محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان روز سه شنبه در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد تهران شده بود.

رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان عالی‌ترین مقام در جمهوری ترکمنستان به شمار می رود.

ابراز خرسندی از تفاهم تهران عشق آباد و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده نزدیک