شناسهٔ خبر: 135379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیش از ۹۰ درصد مصوبات سفر گذشته کمیسیون عمران به گلستان اجرایی شد

گلستان معاون وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشوربا اشاره به سفر قبلی ریاست و اعضای کمیسیون عمران مجلس طی دوسال اخیر به گلستان، گفت: بیش از ۹۰ درصد مصوبات سفر قبلی این کمیسیون به استان به بهره برداری رسیده و ۱۰ درصد دیگر نیز تا هفته دولت امسال بهره برداری خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، داریوش امانی در حاشیه بازدید از راههای استان گلستان به اتفاق ریاست و اعضای کمیسیون عمران مجلس، افزود: با توجه به ضرورت و قابلیت های استان از جمله وجود پایانه ترانزیتی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمالی و گردشگری بودن استان؛ در این سفر هم پروژه های جدید، بررسی و با تامین اعتبار در سال ۱۴۰۲ نیز به اجرا درخواهند آمد.

بازدید از پروژه هایی چون تعریض محور آق قلا - بندرترکمن، محور مرزی صفاایشان- گمیشان،آسفالت بصیرآباد - پنج پیکر - سه راهی یساقی و سه تقاطع چهارده،سالیکنده و سرکلاته و محور روستایی قلقلی با همراهی نمایندگان شهرستان های حوزه انتخابیه، برنامه های سفر آنها بود.

ادامه تعریض محور آق قلا- بندر ترکمن،روکش ۲ کیلومتر از محور صفاایشان- گمیشان، اجرای ۱۲۰۰ متر آزادسازی، تعریض و آسفالت طرفین سه راهی یساقی با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری و تداوم عملیات آسفالت محور قلقلی از مهمترین تصمیمات بعمل آمده در این بازدیدها به شمار می رود.

همچنین در این سفر از پروژه تعریض باند شمالی محور آق قلا-گنبد، مسایل مرتبط با حوزه راههای روستای رضا آباد در محور آزادشهر –خان ببین، کارخانه آسفالت و سنگ شکن زرین سنگ اطلس، کمربندی آزادشهرو محور گنبد –سلطانعلی بازدید بعمل آمد.

احداث پل هوایی عابر پیاده، نصب سرعتگیرو دوربین نظارت تصویری، آسفالت مسیرها و تعریض محورها از مهمترین درخواست های مردمی در این بازدیدها بود.