شناسهٔ خبر: 135393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع عملیات اجرایی برای ساخت و تکمیل راه روستایی مرق در شهرستان ساوه

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات اجرایی برای ساخت و تکمیل راه روستایی مرق در شهرستان ساوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: فاز نهایی برای تکمیل پروژه ساخت راه روستایی مرق در شهرستان ساوه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال شروع شد.

وی افزود: این طرح شامل اجرای هزار و ۳۰۰ متر عملیات زیرسازی و آسفالت است که در راستای تکمیل اقدامات سال گذشته در این محور انجام خواهد شد تا پس از سال‌ها این مسیر بطور کامل از جاده‌ای آسفالته برخوردار شود.

به گفته جهانی ساخت راه جدیدالاحداث مرق سال گذشته در شش مرحله شامل ۱-ترانشه برداری و عملیات خاکی ۲-ساخت دیوار گابیون بندی ۳-ساخت دیوار بتنی ۴-اجرای شش دستگاه ابنیه فنی ۵-اجرای زیرسازی و آسفالت و ۶-ایمن سازی نهایی محور به طول یک هزار و ۷۰۰ متر انجام شده بود که متأسفانه بعلت فرا رسیدن فصل سرما و شرایط جوی نامناسب ادامه عملیات اجرایی پروژه مقدور نشد، لذا در حال حاضر ادامه روند اجرایی طرح توسط پیمانکار مربوطه آغاز و اکنون عملیات اجرای زیرسازی ادامه مسیر بطول هزار و ۳۰۰ متر شروع شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را در مجموع برابر با ۱۰۰ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: برای ساخت راه روستایی مرق ۶۵ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته و ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری تأمین و هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: علاوه بر مجموعه اقدامات انجام شده توسط پیمانکار پروژه، فعالیت های جهادی زیادی نیز توسط راهداران شهرستان ساوه برای ارتقاء ایمنی در طول مسیر  انجام شده است که از آن جمله بطور مثال می‌توان به نصب حفاظ بتنی، نصب انواع تابلوهای ایمنی و مسیرنما، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و خط‌کشی سطح جاده اشاره کرد.