شناسهٔ خبر: 135429 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعطای زمین ۲۵۰ متری با تسهیلات ساخت به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در روستاها

یزد معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمایت از قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین ۲۰۰ متری به خانوارها دارای سه فرزند و بیشتر در شهرها از اجرای این قانون در روستاها با اعطای زمین های بیش از ۲۵۰ متر خبر داد و گفت: به خانواده‌های دارای چهار فرزند که سن آنان زیر ۲۰ باشد هم زمین رایگان تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی عباسی شامگاه چهارشنبه ۱۰ خرداد در آستانه ولادت با سعادت امام هشتم، علی ابن موسی الرضا (ع) با حضور در مراسم واگذاری ۳۰۰۰ قطعه زمین به خانواره های یزدی در حسینیه امیرچقماق بیان داشت: : این قانون تنها مختص به شهرها نیست و در روستاها نیز باید این قانون اجرا شود و در مرحله بعدی به خانواده‌های روستایی واجد شرایط نیز زمین اهدا شود.

معاون مسکن وساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه زمین‌های اهدایی در روستا بیش از ۲۵۰ متر خواهد بود، ادامه داد: پس از واگذاری زمین‌ها، در زمینه هزینه آماده‌سازی زمین‌ها نیز تسهیلات لازم داده خواهد شد. همچنین وام ۵۵۰ میلیون تومانی برای ساخت زمین در نظر گرفته شده تا این زمین‌ها هر چه سریع‌تر ساخته شوند.

عباسی اظهار داشت: همچنین به خانواده‌های دارای چهار فرزند که سن آنان زیر ۲۰ باشد هم زمین رایگان تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت، دولت برای بهبود این شرایط تصمیم به تصویب قوانینی در راستای حمایت از جوانی جمعیت گرفت و دولت در راستای اجرایی کردن آن مصمم است.
وی با اشاره به جدی بودن استان یزد در زمینه حمایت از قانون جوانی جمعیت تصریح کرد.

عبایس اذعان کرد: استان یزد می‌تواند در زمینه مسکن پیشتاز باشد و به نقطه‌ای برسد که طرح حمایت از تمام افراد فاقد مسکن در این استان آغاز شود.

عباسی افزود: به مردم قول می‌دهیم این زمین‌ها که تحویل شد در بحث هزینه آماده‌سازی کمک لازم را انجام دهیم و برای هر قطعه هم ۵۵۰ میلیون تومان وام ساخت در نظر بگیریم که در اسرع وقت واحدها ساخته شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم اهدای زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در حسینیه امیرچقماق یزد، جمعیت جوان را یکی از بزرگترین سرمایه‌های جامعه توصیف کرد و گفت: در اقتصاد بحثی در ارتباط با بزرگترین سرمایه مطرح است. برخی معدن، نفت، موقعیت جغرافیایی و موارد مختلف دیگر را بزرگترین سرمایه می‌دانند، ولی امروز دانشمندان اقتصاد جهان بزرگترین سرمایه اقتصادی را سرمایه انسانی می‌دانند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در سال‌های اخیر با توجه به حرکتی که غرب‌زده‌ها در این کشور جاری و ساری کردند از این سرمایه انسانی مقداری محروم شدیم و در وضعیت نزولی قرار گرفتیم.

همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول این تسهیلات هستند.

 زمین‌های اهدایی به خانواده‌ها رایگان است و فقط هزینه آماده سازی زمین بعد از دو سال تنفس، به صورت اقساط هشت ساله از متقاضیان دریافت می‌شود.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: بیش از ۳ هزار و ۷۱۶ نفر در استان یزد برای زمین رایگان ثبت نام کرده‌اند و امشب قرعه کشی انجام و زمین واگذار خواهد شد. همچنین از بقیه افرادی که ثبت نام کرده اند نیز درخواست داریم مدارک مورد نیاز را کامل کنند چون بیش از سه هزار نفر زمین تدارک دیده شده و در شهرستانها نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

در این مراسم علاوه بر قرعه کشی واگذاری زمین در راستای قانون جوانی جمعیت به سه خانواده چهار قلوی یزدی نیز کلید واحد ساختمانی آنها اعطا شد.

اعطای زمین ۲۵۰ متری با تسهیلات ساخت به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در روستاها

اعطای زمین ۲۵۰ متری با تسهیلات ساخت به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در روستاها