شناسهٔ خبر: 135438 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شورای مسکن استان در شهرستان تربت جام با ۱۲ مصوبه پایان یافت

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و دبیر شورای مسکن استان گفت: در جهت رفع موانع و رصد میدانی طرح ها شورای مسکن استان در شهرستان تربت جام برگزار و با ۱۲ مصوبه به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، در این جلسه که خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ریاست آن را بر عهده داشت، داعی افرود: با توجه به اینکه موضوع نهضت ملی مسکن مهمترین طرح دولت سیزدهم و اولویت سیاست گذاری در وزارت راه و شهرسازی است، بازدیدهای میدانی و برگزاری شورای مسکن استان در شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی که قبل از این جلسه از سایت ۳۹.۲ هکتاری و میزان پیشرفت و نحوه آماده سازی آن بازدید کرده بود، تسریع و اصلاح در جهت سرعت بخشی در این سایت را خواستار شد.

داعی در خصوص تامین زمین این شهرستان اعلام داشت خوشبختانه در این خصوص شهرستان در جایگاه مطلوبی قرار دارد، ۳۷۰۰ واحد تامین و الباقی در دست اقدام است.

وی در زمینه صدور پروانه ساختمانی مصوباتی در راستای تسریع فرایند ارایه نمود، داعی اظهار داشت: پویا نمودن روند آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن نیازمند اصلاحاتی است که راهکارهایی ارایه و دستورات لازم در این خصوص صادر گردید.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه مباحث مرتبط با بیمه تامین اجتماعی و تقسیط ۳۶ ماهه آن، ایجاد وحدت رویه درخصوص‌ دریافت تسهیلات بانکی بویژه در خصوص تسهیلات روستایی نام برد.

داعی در پایان اشاره داشت: پایش و رصد اقدامات شهرستان ها طبق مصوبات شورای مسکن استان توسط فرمانداران انجام و در این شورا بر اساس شاخص های اعلامی بصورت جداول و نمودارهای مقایسه ای ارایه خواهد شد.