شناسهٔ خبر: 135496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد:

آمادگی ناوگان اتوبوسی استان یزد برای اعزام زائران به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از آمادگی کامل ناوگان اتوبوسی استان یزد برای اعزام زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، محمد رستگاری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به سهمیه استان یزد در زمینه اعزام زائران به مراسم سالگرد ارتحال رحلت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ناوگان اتوبوسی استان یزد به‌صورت کامل آمادگی دارند تا کار اعزام بیش از ۳ هزار زائر یزدی را از تمامی مبادی شهرستان‌های به مراسم ارتحال امام خمینی (ره) انجام دهند.

رستگاری با تأکید بر اینکه از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح استان برای اعزام این تعداد زائر محترم در قالب کاروان‌ها برای حضور در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) استفاده خواهد شد  ابراز کرد: وظیفه تأمین ناوگان برای شهرستان‌های یزد،  اشکذر،  مهریز، تفت و اردکان از مرکز استان و بر عهده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است که باتوجه‌به هماهنگی‌های صورت‌گرفته با صنوف حمل‌ونقلی و شرکت‌های حمل‌ونقل مرکز استان  با به‌کارگیری تعداد ۴۰ دستگاه اتوبوس vip و تعداد ۱۷ دستگاه اتوبوس معمولی در قالب ۱۷۶۰ نفر مسافر این کار مهم عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد،  با بیان اینکه هماهنگی لازم از طریق دستگاه‌های مرتبط استانی اعم از شرکت نفت، پادگان‌ها و... در خصوص تسهیل در روند جابه‌جایی زائرین صورت‌گرفته خاطرنشان کرد: در این زمینه به انجمن صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل مسافر استان و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر نیز تأکید شده تا  نسبت به نظارت بر عملکرد مدیران فنی و بازدید از ناوگان قبل از اعزام اهتمام لازم را به عمل‌آورند.

وی ادامه داد: همچنین برای افزایش کنترل ناوگان عبوری و کاهش تصادفات در این ایام، ادارات ستادی حمل‌ونقل جاده‌ای هر شهرستان با همکاری و مشارکت نیروهای مستقر در پلیس‌راه حوزه استحفاظی نسبت به راه‌اندازی گشت کنترل،  اقدامات  لازم را انجام خواهند داد.

رستگاری در پایان یادآور شد: زائران در صورت مشاهده هرگونه مشکل در طول مسیر، می‌توانند شکایات، پیشنهادها و انتقادات خود را از طریق سامانه‌های ارتباطی ۱۴۱ با مرکز مدیریت راه‌ها مطرح کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی و رفع آن اقدام لازم به عمل آید.