شناسهٔ خبر: 135520 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در معرفی فرودگاه‌های برتر کشور در طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی مطرح شد؛

فرودگاه بین المللی اصفهان رکورد شاخص رضایت را شکست

فرودگاه اصفهان فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در اردیبهشت ماه سال‌جاری، با ثبت شاخص رضایت چشمگیر ۸۱.۸ درصد، بار دیگر در جایگاه نخست فرودگاه‌های منتخب طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار گرفت. این شاخص رضایت، بالاترین شاخص رضایتی است که تاکنون یک فرودگاه موفق به کسب آن شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌های اصفهان، تبریز و مهرآباد را به‌عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۸۱.۷ درصدی در اردیبهشت ماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۴.۱ درصدی به عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی مهرآباد با شاخص رضایت ۷۰.۷ درصدی به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.

گزارش شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی فروردین ماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه‌های اصفهان، مهرآباد و تبریز در اسفند ماه به ترتیب ۷۴.۷، ۶۷.۹ و ۷۷.۳ بوده است.

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در اردیبهشت ماه سال‌جاری، با ثبت شاخص رضایت چشمگیر ۸۱.۸ درصد، بار دیگر در جایگاه نخست فرودگاه‌های منتخب طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار گرفت. نکته قابل تامل این است که این شاخص رضایت، بالاترین شاخص رضایتی است که تاکنون یک فرودگاه موفق شده به آن دست یابد. پیش از این رکورد بالاترین شاخص رضایت ثبت شده، ۷۷ درصد بود که در اختیار فرودگاه تبریز قرار داشت و فرودگاه اصفهان توانست این شاخص را بهبود دهد.

فرودگاه شهید مدنی تبریز در اردیبهشت سال‌جاری، با ارتقای پنج درصدی شاخص رضایت نسبت به ماه گذشته، موفق شد با دستیابی به شاخص رضایت ۷۴.۱ درصد، جایگاه دوم را در میان فرودگاه‌های منتخب طرح به خود اختصاص دهد. فرودگاه تبریز علاوه بر آن‌که در عرصه ارائه خدمات کیفی فرودگاهی، جزو فرودگاه‌های برتر به‌شمار می‌رود. در زمینه ارائه "بهینه‌ترین راهکارها" برای ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی نیز جزء فرودگاه‌های پیشتاز کشور است.

فرودگاه مهرآباد بدون تغییر در شاخص رضایت نسبت به فروردین ماه سال‌جاری و با ثبت مجدد شاخص رضایت ۷۰.۷ درصد، در جایگاه سوم قرار گرفت.

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز هم با ثبت شاخص رضایت ۶۲.۲ درصد، جایگاه چهارم طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی را به خود اختصاص داد.

میانگین شاخص رضایت در اردیبهشت ماه سال‌جاری ۷۰ درصد بوده است که نسبت به فروردین ماه سال‌جاری ۰.۴ درصد و نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۰.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین میزان رضایت مسافرین و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاه های کشور با شاخص رضایت ۷۶.۹ درصد، مربوط به سرویس‌های بهداشتی و امکانات جانبی مانند وضوخانه‌ها گزارش شده است. نمازخانه‌ها با ثبت شاخص رضایت ۷۴.۶ و رستوران‌ها با شاخص رضایت ۷۱.۹ درصد، در رده‌های دوم و سوم خدمات کیفی فرودگاهی قرار گرفتند. این در حالی است که کمترین میزان رضایت مردم از خدمات فرودگاهی، با شاخص رضایت ۴۸.۷ درصدی، مربوط به گروه کانترهای پروازی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌های منتخب طرح در روزهای دوشنبه با رسیدن به (میانگین) شاخص رضایت ۷۱.۶ درصدی، نمودار الگوی بازخورد را سبز کرده‎اند و در روزهای جمعه با ثبت شاخص رضایت ۶۸.۴ درصدی، کمترین توفیق را در جلب رضایت مسافران و مستقبلین داشتند.