شناسهٔ خبر: 135528 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در ۲ ماهه اول سالجاری صورت پذیرفت:

جابجایی بیش از ۶۳۷ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

مازندران رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان نمود: در دو ماهه سالجاری جابجایی ۶۳۷ هزارو ۴۸۰ نفر مسافر در قالب ۱۲۹ هزار ۱۴۸سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۴ درصدی سفر در استان هستیم.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ، عیسی خادمی اظهار داشت: از این تعداد مسافر ۱۷۲ هزار و ۴۱۹ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس ،  ۱۵۴هزار و۷۷ نفر با مینی بوس و ۳۱۰ هزار و ۹۸۴ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند .

وی تصریح نمود: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است ، لذا توصیه می‌گردد هموطنان  از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده نمایند .

خادمی افزود  : سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود .

وی همچنین در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .

رئیس اداره حمل و نقل مسافر  استان گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی ، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین  مقررات حمل و نقل هستند .

وی اظهار داشت: در مازندران۲۰۹ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتهای و پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به رسیدگی به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد  رسیدگی قرار خواهد گرفت