شناسهٔ خبر: 135553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

امیدواری افزایش تردد زائران اربعین حسینی به عدد ۵۰۰ هزار نفر از مرز تمرچین‌بود

photo5041853313.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: نشست استانداران هم مرز و اقلیم کردستان عراق نوید بخش افزایش تردد زائران اربعین حسینی به عدد ۵۰۰ هزار نفر از مرز تمرچین‌بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون نیز در حاشیه نشست استانداران هم مرز و اقلیم کردستان عراق با حضور وزیر کشور با بیان اینکه افزایش مراودات و کاهش زمان انتظار در داخل مرز ها مورد بررسی قرار گرفت، گفت: تمامی مواردی که باعث تسهیل تردد و ترانزیت در مرزهای استان آذربایجان غربی با اقلیم کردستان بود  با حضور استانداران و فعالین حوزه حمل و نقل و وزیر کشور مورد مشورت قرار گرفت .

وی اضافه کرد: این اجلاس منجر به عقد تفاهم نامه هایی در حوزه توسعه مراودات مرزی شد که انشاءالله بتواند کارگشا و راهگشا باشد.

آرامون طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی را یکی از مهم‌ترین موارد مورد بحث در نشست استانداران هم مرز و اقلیم کردستان عراق عنوان کرد و ادامه داد:  تمامی اقدامات زیرساختی در مرز تمرچین ایران و حاجی عمران عراق که سال قبل منجر به تردد بالای هجده هزار نفر  شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و نویدبخش تردد بیش از ۵۰۰ هزار زائر از طریق مرز تمرچین در سالجاری بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اذعان داشت: امسال بعنوان سال دوم اجرای طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین زیرساخت‌های لازم درحال توسعه بوده  و ترددها بیش از پیش تسهیل می شود.