شناسهٔ خبر: 135562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

حفظ رتبه جوانی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر آذربایجان غربی در بین ناوگان عمومی فعال کشوری

جابر اکبرپور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از حفظ رتبه جوانی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در ۲ ماهه نخست سال جدید خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جابر اکبرپور گفت: با افزوده شدن تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر درحال حاضر بیش از ۵۵۳ دستگاه اتوبوس در سطح استان با متوسط عمر ۱۳.۶۳ سال فعالیت دارند که در  سال ۱۴۰۲ این آمار نزدیک به یک سال جوانتر از میانگین کشوری شده است.

وی افزود: با افزایش نزدیک به ۷۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی استان، تعداد این وسائط نقلیه از  ۲۹۷۳ دستگاه به ۳۰۴۲ ناوگان مسافری شامل ۵۵۳ دستگاه اتوبوس ، ۱۰۶۲ دستگاه مینی بوس و ۱۴۲۷ دستگاه سواری رسیده است.

اکبرپور خاطر نشان کرد: سهم ناوگان اتوبوسی استان از کل ناوگان فعال کشور ۳.۶۷درصد ، ناوگان مینی بوس ۳.۵۷ درصد و سواری ۴.۴۱ درصد است که ۳۷۵۲ نفر از رانندگان ساماندهی شده در این سه ناوگان فعالیت دارند.

 این مقام مسئول اظهار داشت: بالغ بر چهارصد و پنجاه هزار مسافر در قالب افزون بر ۵۳ هزار سفر در دو  ماهه سال جاری از طریق ناوگان‌های مسافری در استان جابجا شدند که تعداد مسافرین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد بالغ  ۲۹.۰۲ درصدی را نشان می دهد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در آخر گفت: در استان آذربایجان غربی ۱۳۳ شرکت، موسسه ، شعبات مسافربری فعالیت و وظیفه خدمات رسانی به مسافرین استان را بر عهده دارند