شناسهٔ خبر: 135566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأمین بیش از ۲۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری برای اعزام زائران از استان مرکزی به حرم مطهر امام خمینی (ره)

مهردادجهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تأمین بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس ناوگان حمل و نقل مسافری استان مرکزی برای اعزام کاروان‌های مردمی بمنظور حضور در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اجرای مصوبات ستاد برگزاری مراسم ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص تأمین ناوگان حمل و نقل مسافری برای اعزام زائران استان به حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: با مشارکت جامعه حمل و نقل استان، بیش از ۲۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی برای اعزام هشت هزار نفر زائر تأمین شده است.

وی افزود: برای تسهیل در امور حمل و نقل جاده‌ای جهت حضور مردم استان در مراسم ارتحال، حدود ۴۰ دستگاه خودروی پشتیبانی و لجستیک نیز با مشارکت دستگاههای اجرایی استان تأمین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه به اجرای طرح ویژه کنترل و نظارت در ایام ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت: از تاریخ ۱۲ خرداد ماه نظارت بر فعالیت شرکت‌های مسافربری استان بمنظور ارائه خدمات حداکثری و مطلوب و همچنین فراهم ساختن بستری ایمن برای سفرها تشدید یافته و کارشناسان حوزه حمل و نقل این اداره کل در پایانه‌های مسافربری سطح استان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای تأمین تعدادی ناوگان مسافربری بمنظور پشتیبانی برای بازگشت جاماندگان در مسیر برگشت نیز اندیشیده شده است.

به گفته جهانی راهداران سطح استان با حضور در محورهای مواصلاتی منتهی به استان تهران، همراه زائران خواهند شد تا در صورت نیاز در سریعترین زمان ممکن خدمات لازم را به کاربران جاده‌ای ارائه دهند.

جهانی افزود: تشدید نظارت بر ترددهای جاده‌ای از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای شامل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه سپهتن و... در دستور کار مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار دارد تا انشاالله در زمینه حمل و نقل جاده‌ای مشکلی برای زائران و کاربران جاده‌ای پیش نیاید.