شناسهٔ خبر: 135592 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به مناسبت:

تسلیت فرا رسیدن سالروز عروج ملکوتی امام راحل(ره) و قیام 15 خرداد

رحلت امام البرز مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد، سالروز رحلت جانسوز امام خمینی(ره) را به عموم هموطنان تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)، رضا خالقی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با صدور پیامی سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و همچنین قیام خونین 15 خرداد را به هموطنان تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نیمه خرداد هر سال یادآور عروج ملکوتی رهبری عادل و مجتهدی وارسته و روزهایی فراموش نشدنی در خاطر ملت بزرگ ایران است. روز هجران روح خدا از جسم خاکی اش همراه با شمیم یاد هزاران شهید قیامی خونین، که دروازه ورود به بزرگترین انقلاب قرن بود.

 

چهاردهم خرداد روز رحلت جانگداز بزرگ مردی است که پدر همه مسلمانان، آزادگان و مردم رنجدیده و مستضعف جهان بود و با "ایثار، اقتدار و صلابت" اسلام ناب محمدی را چون چشمه ای زلال و نورانی در جهان احیا کرد و امید و روشنی را در دل ستم دیدگان متبلور ساخت.

تفکر و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره)، تأثیری شگرف در "اتحاد و بیداری" جهان اسلام داشت و همه ساله در ماه خرداد، تمامی مسلمانان جهان با “بینش، بصیرت، شناخت، برادری و آگاهی” رحلت جانگداز آن امام همام را به سوگ می نشینند. زیرا مکتب جهاد و شهادتی که با نام خمینی و خون شهیدان قیام 15خرداد شناخته شده است، امروزه پرچمی است در دست ملت‌های استقلال‌طلب و عدالتخواه در همه جای دنیا.
پانزدهم خرداد ۴۲ نیز نقطه ای عطف و حماسه ای ماندگار در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استبداد، استثمار و استعمار است که با نام و اندیشه های متعالی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه پیوندی ناگستنی دارد.

اینجانب با ادای احترام به روح بلند معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر قیام خونین پانزده خرداد، این مناسبت های حزن انگیز را به عموم هموطنان، مردم شریف، شهید پرور و ولایت مدار استان البرز به ویژه جامعه مهندسین کشور تسلیت عرض می نمایم و آرزومندم که در سایه عنایات و توجهات حضرت ولی عصر (عج) با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت پاسداشت دستاورد جاودانه امام راحل و صیانت از خون شهدای والامقام، بیش از پیش در راه توسعه، بالندگی و اعتلای نظام اسلامی و سرافرازی ایران عزیز پیروز و سربلند باشیم.

رضا خالقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز