شناسهٔ خبر: 135599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

حدود ۲۰ هزار واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری خراسان رضوی در حین ساخت هستند

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن تاکید بر تسریع شهرداری‌ها در صدور پروانه ساخت از شناسایی حدود ۲۰ هزار متقاضی پروانه ساختمانی نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری استان خراسان رضوی که در حال ساخت هستند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان با تاکید بر برنامه دولت برای تولید مسکن در بافت های فرسوده افزود: با توجه به پیگیری و پایش انجام شده و جلسات هم افزایی با کلیه شهردارانی که دارای مناطق هدف بازآفرینی در سطح استان هستند، تدقیق محدوده هدف و بارگذاری در سامانه لحاظ گردید.

وی با اشاره به شناسایی حدود 20 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، اقداماتی را جهت تسهیل گری فرآیندها  مطرح که انشالله در آینده نزدیک منجر به بهره برداری و استفاده هم استانی ها از این واحدها می گردد.

داعی در بخش پایان سخنان خود از شهرداری ها خواست تا با هماهنگی با دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان واقع در اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی روند صدور پروانه ساختمانی را برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسهیل و تسریع کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان یادآور شد: طبق تاکید وزیر راه وشهرسازی و با توجه به سهم استان خراسان رضوی در مدت 4 سال در خصوص نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی که بالغ بر 56 هزار واحد اعلام شده است تلاش داریم تا با مجموعه اقدامات از جمله اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی در نوسازی بافت های فرسوده و سایر مشوق‌ها به این هدف دست یابیم.