شناسهٔ خبر: 135638 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم خبر داد؛

تحویل ۷۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی سمیرم به راه و شهرسازی

حسین منصورزاده - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم از تحویل ۷۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی این شهرستان به راه و شهرسازی و تغییر نمایندگی اسناد این اراضی به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین منصورزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهرها و همسو با سیاستگذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، این اداره در شهرستان سمیرم اقدامات و پیگیری‌های ویژه‌ای را برای حفاظت و حراست از اراضی ملی و دولتی بعمل آورده است.  

وی افزود: براین اساس اراضی به مساحت ۷۰۰ هکتار از سوی منابع طبیعی به راه و شهرسازی تحویل و اسناد آن به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با اشاره به اقدامات بعمل آماده برای تحصیل اراضی در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر سمیرم اذعان داشت؛ تغییر نمایندگی زمینی به مساحت ۱.۶ هکتار (اراضی مازاد جهاد کشاورزی) به نام سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد.  

وی افزود: در شهر فتح آباد مراحل تامین زمین به مساحت ۴.۶ هکتار (تغییر نمایندگی از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن) صورت گرفته و در شهر بیده نیز مراحل تامین زمین به مساحت ۵ هکتار در حال انجام است.  

منصورزاده با بیان اینکه صیانت از حقوق بیت المال و اخذ اسناد مالکیت تک برگی اراضی دولتی از اولویت‌های کاری این اداره است اذعان داشت: با تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده ۱۳۵ فقره سند تک برگ اراضی ملی و دولتی این شهرستان اخذ شد.  

وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان و رفع مشکل معابر خاکی عنوان کرد: با توجه به تحویل سهمیه قیر به شهرداری‌های سمیرم، حنا، کمه و ونک، در حال حاضر آسفالت معابر بافت فرسوده شهری شهرستان سمیرم در مجموع به طول سه هزار و ۳۰۰ متر اجرا شده است.    

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان بیان داشت: شهرستان سمیرم دارای شش شهر بوده که شهر سمیرم دارای طرح جامع مصوب سال ۹۸ و طرح تفصیلی آن در دست تهیه است.  

وی گفت: شهرهای حنا، کمه و ونک دارای طرح جامع مصوب می‌باشد و نقشه پایه شهر بیدا تهیه و تصویب و طرح هادی آن در حال تهیه بوده همچنین نقشه پایه شهر فتح‌آباد نیز در دست تهیه است.