شناسهٔ خبر: 135640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان خبر داد؛

الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهری دهاقان برای طرح نهضت ملی مسکن

کریم طیاری - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان از الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهری دهاقان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ کریم طیاری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در مجموع دو هزار و ۶۰۰ نفر اقدام به ثبت‌نام نمودند که بررسی شرایط متقاضیان انجام پذیرفت.  

وی افزود: ۱۰۸ نفر از متقاضیان به پروژه اختصاص یافتند و اعتباری بالغ بر ۱۷۸ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی آزادسازی شده است و تا کنون ۹۷ درصد تا مرحله سفت‌کاری پیشرفت فیزیکی دارد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اذعان داشت: در راستای تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، پیش‌بینی و مکان یابی اراضی مورد نیاز به میزان ۳۰۶ هزار مترمربع انجام و این اراضی به محدوده شهری الحاق شده و در مراحل انتخاب مشاور و تهیه طرح تفکیکی قرار دارد.  

وی افزود: با توجه به تعداد ثبت‌نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دهاقان الحاق ۳۰ هکتار زمین دیگر به محدوده شهر دهاقان در حال انجام و پیگیری است.  

طیاری عنوان کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهرها و همسو با سیاستگذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تغییر نمایندگی ۳۷۱ هکتار اراضی منابع طبیعی به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن انجام پذیرفته است.  

وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای رفع مشکل معابر خاکی بافت‌های فرسوده شهرستان دهاقان گفت: ۳۶ تن قیر به شهرداری گلشن اختصاص داده شده و به طور مستمر از روند آسفالت معابر بازدید بعمل آمده است.