شناسهٔ خبر: 135649 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای مسکن استان خبر داد؛

گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از مرز ۹ هزار میلیارد تومان فراتر رفت

عطاء اله اکبری دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر با گردش مالی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان سبب رونق بخش تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،عطاء اله اکبری اظهار کرد: سبد متنوع از روش های تامین مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست اجراست، ساخت آپارتمان ساخت مساکن یک یا ۲ طبقه حیاط دار و واگذاری زمین به مردم برای ساخت است تا خود خانه بسازند.

وی تاکید کرد: با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان در تامین زمین جزو استان برتر کشور شدیم و پروژه ها با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، توسعه همه سو نگر پیش بینی شده است و برای تمام دستگاه های اجرایی وظایف محوله در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است بطوری که شرکت توزیع برق ،آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و سایر دستگاهها باید به خوبی زیر ساخت ها را مهیا کنند و کاستی ها جبران شود تا مردم اشتیاق اسکان پیدا کنند.

اکبری بیان کرد: همچنین بازآفرینی بافت های فرسوده شهری نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان پیگیری می شود و دراین زمینه مشوق هایی نظیر پرداخت تسهیلات و صدور پروانه رایگان پیش بینی شده است.

وی گفت: در مجموع با استقبال شهروندان استان تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت اظهار داشت: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۹۹۷ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند و ۲۱ هزار و ۸۴۷ متقاضی تخصیص به پروژه شده‌اند.

اکبری تصریح کرد: در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است.