شناسهٔ خبر: 135651 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال گذشته انجام شد؛

هزینه کرد ۱۲۰۰میلیون ریالی برای نگهداری محورهای شریانی گیلان

آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به هزینه کرد ۱۲۰۰ میلیون ریالی برای راه های شریانی استان طی سال گذشته اظهار داشت: تنها بیش از ۱۵۰هزار تن انواع اسفالت در بهسازی راه ها به مصرف رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( گیلان)، غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به اهمیت راهها در توسعه اقتصادی خاطر نشان‌ نمود: شرایط آب و هوایی و همچنین میزان بالای تردد خودروها در جاده های استان از عوامل تشدید کننده خرابی اسفالت است و این اهمیت و حساسیت نگهداری راهها در استان گیلان را بیش از پیش نمایان می سازد.

وی سپس از صرف یک‌هزار و ۲۰۰میلیون ریال اعتبار برای نگهداری از راههای شریانی استان در سال گذشته خبر داد.

نیک فهم اظهار داشت : این میزان اعتبار برای اجرای ۷۰ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی، ۲۹.۳ کیلومتر روکش آسفالت آزاد راه و بزرگراه ، ۶ کیلومتر روکش ماسه آسفالت، ۵۱ کیلومتر بهسازی و روکش اسلاری سیل (Slurry Seal)، ۳۶ کیلومتر بهسازی و روکش میکرو سرفیسینگ (Micro Surfacing)، ۳۱ کیلومتر درزگیری و قریب ۳۶ هزار متر مربع لکه گیری هزینه شده است.

به گفته وی برای اجرای این اقدامات در مجموع ۱۵۰ هزار و ۵۶۵ تن انواع آسفالت مصرف شده است.

نیک فهم گفت: گیلان از ۱۱ هزار و ۲۰۶ کیلومتر راه شامل ۳۰۱.۷ کیلومتر راه اصلی ، ۴۸۶.۶ کیلومتر بزرگراه و ۶۸.۶ کیلومتر آزاد راه ، یکهزار و ۵۵ کیلومتر راه فرعی ، ۹ هزار و ۲۹۴ کیلومتر راه روستایی برخوردار است.