شناسهٔ خبر: 135673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روشنایی تقاطع ضیاءآباد در محور قدیم قزوین-زنجان اصلاح شد

روشنایی جاده ضیاآباد رییس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از اصلاح سامانه روشنایی ورودی ضیاءآباد در محور قدیم قزوین-زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از قزوین، محمدحسین دشتدار گفت:نصب سامانه روشنایی در طول راه ها، یکی از مهم ترین عوامل ارتقای ایمنی جاده ها است که نگه داری و عیب یابی از عملکرد آنها در جهت ارتقای ایمنی رانندگان همواره مورد توجه راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

وی اضافه کرد:در همین راستا سامانه روشنایی جاده ها به طور مستمر و مداوم از سوی کارشناسان ایمنی راه وحریم مورد نظارت و کنترل قرار می گیرند و عیب یابی دوره ای از آنها انجام می شود.

دشتدار ادامه داد: به دلیل سرقت تجهیزات و ادوات روشنایی، تأمین مستمر روشنایی گاهی با مشکل مواجه می‌شود که البته برای پیشگیری از سرقت‌ها تیمهای  راهداری این استان در راه ها گشت‌زنی می‌کنند و با تخلفات مربوط به این حوزه با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد می شود.

رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اشاره به عملکرد این اداره در حوزه روشنایی طی سال گذشته افزود:در سال ۱۴۰۱ با تلاش تیم های راهداری، روشنایی طولی به میزان ۶کیلومتر و روشنایی نقطه ای در ۲۱ تقاطع از راه های این استان اجرا شد.