شناسهٔ خبر: 135677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۶ پروژه پل و ابنیه فنی راه‌ها با پیشرفت ۵۷ درصدی در قزوین در حال اجرا است

ابنیه فنی رییس اداره نگهداری ابنیه راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:در حال حاضر ۱۶ پروژه ابنیه فنی و پل با پیشرفت ۵۷ درصدی در سطح راه های این استان در حال اجرا هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، هاشم ابراهیم آبادی رییس اداره نگهداری ابنیه راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: مرمت و بازسازی پل های خسارت دیده از سیل در حوزه استحفاظی استان قزوین، تعمیر و مرمت نقطه پرتصادف محور قزوین-رشت محدوده الوندی و بازسازی دیوار حائل محور قزوین-رشت از جمله پروژه های فعال این استان است.

وی اضافه کرد:در حال حاضر ۶هزار و ۱۸۳دستگاه پل و ۱۲تونل در سطح راه ها با تلاش مستمر راهداران استان قزوین تعمیر و نگهداری می شوند.

ابراهیم آبادی، شناسایی و تعمیر پل ها و ابنیه فنی را وظیفه مهم این اداره عنوان کرد و گفت:در همین راستا تنقیه پل‌ها و آبروها یکی از اقدامات مستمر این اداره کل برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی است.

رییس اداره نگه داری ابنیه راه های استان قزوین افزود: علاوه بر این، بازدیدها و بازرسی‌های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای و بررسی پل‌ها به منظور عبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی نیز به طور مستمر در طول سال از سوی کارشناسان این اداره انجام می شود.