شناسهٔ خبر: 135693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترین پروژه های راهداری دشتستان در دو ماهه ۱۴۰۲

مهمترین پروژه های راهداری دشتستان در دو ماهه 1402 رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان مهمترین اقدامات این اداره طی دو ماهه ابتدای سال را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) سامان قلی پور رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان مهمترین اقدامات این اداره طی دو ماهه ابتدای سال را تشریح کرد.

وی با اشاره به تعریض و بهسازی محور روستایی زیارت با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال گفت: این مهم یکی از خواسته های بحق اهالی بود و با توجه به تردد نسبتا زیاد در محور، عرض جاده از ۶ متر به ۹ متر افزایش یافت که نقش بسزایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده ای دارد.

قلی پور درخصوص تعریض، بهسازی و ایمن سازی محور سعدآباد- وحدتیه هم افزود: این محور به دلیل تحمل بخشی از ترافیک عبوری به سمت  استان های فارس و خوزستان و افزایش چشمگیر کاربران جاده ای به یکی از محورهای مهم و استراتژیک شهرستان مبدل شده، از این تعریض و بهسازی قطعه اول این محور به طول ۵ کیلومتر در حال اجراست.

قلی پور با اشاره به اینکه طول جاده سعدآباد – وحدتیه ۲۰ کیلومتر است اظهارداشت: تعریض و بهسازی قطعه اول این محور شریانی حد فاصل شهر سعدآباد به روستای تل سرکوه تا هفته دولت اجرایی می شود و سپس فازهای بعد تا سمت بزرگراه برازجان- دالکی ادامه می یابد.

وی به تعمیرات اساسی پل بزرگ نمازگاه در محور دالکی به کنارتخته اشاره کرد و یادآور شد: عملیات برداشت کامل نقاط آسیب دیده آغاز شده و تا نیمه اول خرداد تعمیرات اساسی پل به پایان خواهد رسید.

قلی پور درخصوص احداث محور روستایی برجونک به شهر تنگ ارم هم خبر داد: زیرسازی این محور با سرعت و کیفیت مناسبی ادامه دارد و تا چند روز آینده خاتمه می یابد و تلاش داریم با روکش آسفالت آن، در هفته دولت به بهره برداری برسد.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان یکی دیگر از پروژه های شهرستان را تعریض و بهسازی کمربندی طلحه و محور روستایی شاهیجان دانست و گفت: این پروژه در دهه فجر شروع شده و تلاش داریم در هفته دولت به بهره برداری برسد.

به گفته وی، بهسازی و ایمن سازی مسیر حادثه خیز سعداباد به سمت سه راهی نظرآقا هم تا تیرماه شامل تعریض ۱۷ دستگاه ابنیه فنی و خاکریزی آن تکمیل می شود.

قلی پور افزود: ایمن سازی و حذف دو نقطه حادثه خیز محور روستایی ذکریایی هم تا پایان خرداد تکمیل خواهد شد، ضمن اینکه اخیرا احداث محور روستایی  ذکریایی به سمت اتوبان برازجان - گناوه توسط مجموعه راهداری به پایان رسیده بود و مورد بهره برداری قرار گرفت.