شناسهٔ خبر: 135727 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در صورت استقبال مسافران؛

پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان هر هفته انجام می‌شود

علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: در صورت استقبال مسافران پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان هفته ای یکبار انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: در حال حاضر این پرواز هر ماه دو بار انجام می شود و در صورت استقبال مسافران، تعداد آن نیز افزایش می یابد.

متانت افزود: در حال حاضر این پرواز هر ماه دو بار به صورت رفت و برگشت انجام می شود و انتظار می‌رود که در صورت استقبال مسافران، تعداد آن نیز افزایش یابد.

از جمله مزایای برقراری چنین پروازهایی می‌توان به توسعه و گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی میان قزاقستان و ایران و دو استان و همچنین تقویت روابط تجاری و ارتباطات میان افراد، رفت و آمدها در اوقات فراغت، گردشگری مذهبی و پزشکی اشاره کرد. علاوه بر این، برقراری پرواز مستقیم از گرگان به آکتائو موجب تقویت روابط بیش از ۱۵ هزار قزاق مقیم گرگان با سرزمین مادری خود می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه گرگان، استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت علاوه بر خواهرخواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان قرابت‌های دیگری هم با این کشور دارد چرا که ۱۵۰۰ خانوار قزاق با جمعیتی قریب به ۱۵ نفر از گذشته‌های دور در گرگان ساکن هستند. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان گلستان اولین پرواز گرگان به اکتائو در کشور قزاقستان در سال ۱۴۰۰ و همزمان با روز جمهوری اسلامی ایران انجام شد.