شناسهٔ خبر: 135740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعزام ۱۰۵ دستگاه اتوبوس از استان سمنان برای انتقال زائران مرقد مطهر امام خمینی (ره)

1.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان از اعزام زائرین توسط ۱۰۵ دستگاه اتوبوس در روز یکشنبه ۱۴ خرداد همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل به حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احسان منصور کیایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان و رئیس کمیته حمل و نقل سوخت ستاد ارتحال، از اعزام بیش از ۴ هزار نفر زائر با ۱۰۵ دستگاه اتوبوس در روز یکشنبه ۱۴ خرداد مصادف با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به حرم مطهر بنیان گذار کبیر انقلاب خبر داد و افزود: مطابق سنوات گذشته از تمامی پتانسیل اداره کل در ارتقاء خدمات به زائرین حرم مطهر استفاده  شد.

منصور کیایی با اشاره به  اعزام  و جابجایی زائرین توسط این ۱۰۵ دستگاه اتوبوس از شهرستان های استان برای شرکت در آیین سالگرد ارتحال امام (ره) افزود:مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل مسافر نظارت کافی بر موارد فنی و بازدید از ناوگان قبل از اعزام انجام دادند.

وی گفت: تیمی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه نیز در پاسگاههای منتخب کنترل  و نظارت های مربوطه را انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خاطر نشان کرد: در ارتباط با تسهیل و ارتقاء ایمنی سفر زائران حرم مطهر امام‌ خمینی(ره) راهداران پرتلاش این اداره کل به طور ویژه ضمن انجام اقدامات فنی و عمرانی در تمام محورها علی الخصوص مسیرهای اعزام و پر حادثه  به صورت آماده‌باش کامل تا پایان مراسم در خدمت زائران بودند.

منصور کیایی ادامه داد: برای افزایش کنترل ناوگان عبوری ، کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک در این ایام، ادارات ستادی و ادارات شهرستان با همکاری و مشارکت نیروهای مستقر در پلیس راه حوزه استحفاظی گشت و کنترل نامحسوس داشتند و همچنین در راستای ایجاد بستر مناسب جهت بهره‌مندی زائران از خدمات بهینه و مطلوب در این ایام نظارت مضاعف و بازدیدهای دوره ای بر عملکرد مجتمع های خدماتی رفاهی در تمام مسیر از قبل و در طول سفر انجام گردید.

رئیس کمیته حمل و نقل سوخت ستاد ارتحال در پایان افزود : از آنجاییکه استان اخلاق محور و مردمی  سمنان میزبان زوار عبوری استانهای همجوار نیز بود،  با تمسک جستن به راه و کلام امام خمینی (ره) و راهبردهای مقم معظم رهبری و با آمادگی صد در صدی گروه های امدادی و نظارتی خوشبختانه توانستیم خدمات شایسته ای را به زائران حرم مطهر حضرت امام (ره) ارائه کنیم.