شناسهٔ خبر: 135758 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر خبر داد؛

اختصاص ۱۲۱ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده شهرستان فریدونشهر

علی گلشاهی / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر از اختصاص ۱۲۱ تن قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان فریدونشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علی گلشاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: با توجه به وجود معابر خاکی و فاقد آسفالت در بافت فرسوده این شهرستان، ۱۲۱ تن قیر جهت اجرای آسفالت این معابر به شهرداری ها اختصاص یافت.  

وی افزود: این میزان قیر به صورت رایگان برای بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان فریدونشهر تخصیص یافته که ۸۸ تن برای آسفالت معابر بافت فرسوده فریدونشهر و ۳۳ تن برای شهر برف انبار بوده، این اقدام با هدف توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم این مناطق و رسیدن به استانداردهای مطلوب در شهرستان انجام پذیرفته است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اذعان داشت: در شهرستان فریدونشهر بیش از دو هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند که پس از بررسی و پلایش افزون بر ۵۰۰ نفر در مرحله تایید نهایی قرار گرفتند و بیش از یکهزار نفر نیز به دلیل دارا نبودن شرایط و یا عدم مراجعه جهت تکمیل مدارک، رد درخواست شدند.  

وی افزود: با توجه به تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان و کمبود زمین دولتی با کاربری مسکونی در محدوده شهر فریدونشهر، بررسی‌های لازم و بازدید میدانی بعمل آمد و سه قطعه زمین جمعاً به مساحت ۱۲ هکتار جهت الحاق به محدوده و تعیین کاربری مسکونی پیشنهاد شد.  

گلشاهی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم در کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی، با الحاق دو قطعه زمین جمعاً به مساحت ۹ هکتار موافقت و در کارگروه امور زیربنایی استان نیز مصوب شد همچنین طرح تفکیکی اراضی در حال تهیه جهت ارائه در کمیسیون ماده پنج استان است.  

وی گفت: ۹هکتار زمین ملی و دولتی با کاربری مسکونی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال‌های آتی پیش‌بینی شده است که پس از بررسی و ابلاغ اراضی ملی در کمیسیون تداخلات جهاد کشاورزی، نسبت به تغییر نمایندگی از اداره منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن و اخذ سند اقدام می‌شود.