شناسهٔ خبر: 135760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد؛

تحویل تعدادی از واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری به متقاضیان تا ۲ ماه آتی

نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی چ و ب مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص روند پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن در استان، گفت: تعدادی از پروژه‌ها ظرفیت تکمیل و بهره برداری تا دوماه آینده را دارند که در سفر ریاست محترم جمهور یا مقام عالی وزارت این واحدها افتتاح و تحویل متقاضیان خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و بر اساس سهمیه استان باید ظرف چهار سال در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکین و بافت فرسوده، ۵۷ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود، ۴۱ هزار از این واحدها شهری و مابقی روستایی است.

وی با اشاره به پرداخت ودیعه مسکن به مستأجران چهارمحال و بختیاری که در سامانه ثبت‌نام انجام داده بودند، خاطرنشان کرد؛ درسال گذشته ۲۹۴ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در استان پرداخت شد و قرار بود تسهیلات ودیعه مسکن به ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، اما طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مقررشد این عدد به ۱۵۰میلیون تومان افزایش یابد و منتظر ابلاغ این مصوبه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون ۱۹۶ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی، ۲۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۷۰ میلیارد تومان به پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های خودمالکین پرداخت شده است.

مقصودی در خصوص نوع ساهت واحدها در این طرح اظهار داشت: درصدد هستیم تا مداخله دولت در ساخت و ساز کمتر شود، این کار کیفیت ساخت مسکن را بالا می‌برد، روش خودمالکی بهترین روش برای ساخت و ساز مسکن است.

وی با بیان اینکه ۱۰هزار و ۵۰۰ متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد ساماندهی شده‌اند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا تیرماه سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان جدید باز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین در خصوص اختصاص زمین در طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد به خانواده‌هایی که بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده‌اند یک قطعه زمین رایگان واگذار می‌شود، البته یک هزینه اندک برای آماده‌سازی دریافت می‌شود که متقاضیان هزینه آماده‌سازی را در اقساط هشت ساله پرداخت می‌کنند.

مقصودی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۴۹ نفر در طرح جوانی جمعیت برای دریافت زمین رایگان در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش‌ترین ثبت‌نام در این طرح در لردگان با ۵۴۵ متقاضی و ۴۵۴ نفردر شهرکرد است.

وی افزود: خانواده‌هایی که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال نیز هستند، نیز مشمول این طرح می‌شوند و واگذاری زمین در این طرح از اواخر خردادماه آغاز می‌شود.