شناسهٔ خبر: 135767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

از نصب ۱۵ هزار علایم جاده ای تا آشکارسازی ۱۰ نقطه حادثه خیز استان بوشهر

رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۱۰ نقطه حادثه خیز استان آشکارسازی شده و اصلاح آنها در اولویت سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) مهرداد گنجه رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۱۰ نقطه حادثه خیز استان آشکارسازی شده و اصلاح آنها در اولویت سالجاری است.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۰ کیلومتر روشنایی طولی در استان اجرایی شد که با این اقدام روشنایی طولی جاده های استان با ۱۵۴ کیلومتر رسید.

گنجه با اشاره به خط کشی ۳۰۰۰ کیلومتر از محورهای استان، تصریح کرد: همچنین ۷ هزار تابلو علایم انتظامی، ایمنی، اخباری طی اسفند و فروردین ماه گذشته در محورهای مواصلاتی استان نصب شد.

وی یکی از پروژه های شاخص در حوزه تحت مسئولیتش را حذف نقطه حادثه خیز در بزرگراه سیراف محدوده روستای محمد آباد- تقاطع زائر عباسی شهرستان دشتی دانست و توضیح داد: در این محدوده به طول ۴ کیلومتر، احداث جداکننده بتنی (نیوجرسی) و روشنایی طولی در دستور کار است که انتظار می رود تا هفته دولت تکمیل و به بهره برداری برسد.

رییس اداره ایمنی راههای استان بوشهر یادآور شد: ارتقا ایمنی، حذف نقاط پرتصادف و ایمن سازی محورهای سطح استان از جمله فعالیتهای مهم این واحد در جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم است.

گنجه در پایان گفت: سرقت تابلوها و علائم هشداردهنده موجب کاهش دید و هوشیاری راننده و اطمینان خاطر او هنگام رانندگی شبانه می‌شود و قطعا یکی از عوامل مؤثر در افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای است؛ از این رو برای کاهش سرقت، جایگزینی علائم فلزی با پلاستیکی در دستور کار است.