شناسهٔ خبر: 135782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بر اساس نتایج ارزیابی سامانه سپامک اعلام شد؛

کسب رتبه دوم کشوری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: براساس گزارش وضعیت سامانه پروانه های اشتغال به کار مهندسین، کاردان ها و معماران تجربی ساختمان (سپامک)، اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی رتبه دوم را درخصوص تعداد صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی در بین استان های کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: از اسفند ۱۴۰۰ و در راستای سیاست ابلاغی دولت مبنی بر الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار، این اداره کل پس از راه اندازی سامانه یکپارچه صدور پروانه های اشتغال به کار مهندسین، کاردان فنی و معماران تجربی موسوم به سپامک، در کوتاه ترین زمان ممکن، اقدام به بارگذاری اطلاعات و صدور مجوز پروانه اشتغال به کار مهندسین کرده است.

وی افزود: این فرآیند بارگذاری ها شامل اطلاعات اعضای سازمان نظام مهندسی و کاردانی، انجمن معماران تجربی، شرکت های حقوقی اجرا، طراح و ناظر، آزمایشگاه های فنی، دفاتر طراحی ساختمان و انبوه سازان که در قالب فرمت ها و رویه های خواسته شده انجام شده است.

داعی در پایان اظهار داشت: یکی از موارد اصلی ارزیابی سامانه سپامک، تعداد پروانه های صادره است که خراسان رضوی با صدور بالغ بر ۳۴۰۰ پروانه بعد از تهران حائز رتبه دوم کشور شده است.

گفتنی است در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تعداد زیاد انباشت پروانه اشتغال بکار موجبات نارضایتی جامعه مهندسی استان را ایجاد که با تصمیمات اتخاذ شده و اصلاح فرایند صدور پروانه در اداره کل راه و شهرسازی صدور پروانه در یک ماه اخیر افزایش و منجر به اخذ رتبه دوم شد.