شناسهٔ خبر: 135809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید مسولین کشوری از پایانه مرزی خسروی مطرح شد؛

ایجاد زیرساخت‌های اربعین در پایانه مرزی خسروی پیشرفت‌های خوبی داشته است

معاون وزیر کشور در پایانه مرزی خسروی در بازدید جمعی از مسولین کشوری و استانی از پایانه مرزی خسروی مطرح شد: پیشرفت‌های خوبی برای تردد زوار اربعین در پایانه مرزی خسروی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه بازدید از زیرساخت های موجود در پایانه مرزی خسروی گفت: بازدید امروز به منظور بررسی چگونگی پیشرفت برنامه هایی که برای پایانه مرزی خسروی طراحی شده بود انجام شد.

وی با اشاره به بررسی میدانی طرح های در دست اقدام برای تقویت زیرساخت های اربعین در پایانه مرزی خسروی اظهار کرد: در سال گذشته در ایام اربعین پایانه مرزی خسروی روزانه هشت ساعت برای تردد زائران اربعین باز بود که در این مدت ۵۰۰ هزار نفر از این مرز عازم عراق شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: امسال با توافق بین وزرای کشور ایران و عراق، طرف عراقی قول دادند تا فعالیت مرز را برای تردد زائران اربعین ۲۴ ساعته کنند و با توجه به این موضوع پیش بینی این است بیش از ۵۰۰ هزار زائر از این مرز عازم عراق شوند.

میراحمدی ادامه داد: از این رو با توسعه زیرساخت های مرزی زمینه سفری با سهولت و راحت را برای زائران خواهیم داشت و اقدام های زیرساختی این مرز بر اساس عبور ۲۴ ساعته و افزایش ۱۰۰ درصدی زائران پیش می رود و تا قبل از اول ماه صفر همه این برنامه ریزی ها به نتیجه می رسد.

وی گفت: احداث سایبان در پایانه مرزی خیلی مهم است، گرمای بالای ۵۰ درجه برای زواری که ظهر می رسند به خصوص خانم ها و بچه ها طاقت فرساست، بسیاری از زائران هنوز ذهنیت دمای هوای قبل کرونا را دارند و سفر اربعین در گرما را تجربه نکرده اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین بر توسعه گیت های مسافری پایانه مرزی خسروی تاکید کرد و افزود: حتی اگر عراقی ها سهم خود را انجام ندادند ما باید برای بخش عراق هزینه کنیم.